Stillestånd.

Här händer inte mycket. Inte i bloggen alltså.
Fast det har ni väl redan märkt. ;-)

I övrigt rullar det vanliga livet rätt bra.

Ni vet, jobb, mer jobb, familjen, djuren osv osv.

Pysslar mig lite på kvällarna så gott det går. Har en julmarknad att skapa till. Kan säga att det blivit ett gäng halsband mm vid det här laget. Ska försöka få ihop några BIA-böcker oxå. Små varianter som är lätta att ha med i väskan tänkte jag. Eller sätta ett post-it-block inuti.

Ljusstakar och stjärnor står i fönstren, julgardinerna är uppe och det är totalt fritt från snö på backen. ;-)

En ridtur står på agendan idag. Först skall hovslagaren få banka dit lite nya skor. Eller åtminstonde klippa lite tånaglar och sen banka dit dom gamla skorna igen - lite bättre. Det är nackdelen att ha 2 dm gegga ute i hagen, det suuuuger liksom av skorna från hovarna. Sörjan har redan ätit upp en av skorna för min häst. *suck*  Nu önskar jag faktiskt lite minusgrader så marken blir frusen... är sååååå less på regn och gegga. Det ryms inte en droppe till med regn på marken, då drunknar vi! Känns som vi gått och slaskat i den här förbaskade leran ända sedan midsommar... tröttsamt.

Så, -5 grader och ett mysigt snöfall - TACK!

Det är ju inte så att man känner att det är december på tisdag precis....

I övrigt är stunden kommen för att ta ett REJÄLT tag i min pysselhörna. Ett visst inköp av en miljard (nästan) lådor har gjorts och finns nu hemma. Maken har lovat att snickra ihop små hyllor (typ stapel med skenor att skjuta in lådorna på) åt mig. Ingen återvändo... nu gäller det. Det här ska bli bra, här ska bli ordning. BASTA! Lyckas jag före jul (vilket är min tanke) så kommer foton här i bloggen, var lugn för det. ;-)


Kommentarer
Postat av: Sara - SaGam

Blir det något över i pysselrensningen vet du var min brevlåda bor ;-) Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback