Äntligen fri sikt!

Ja, nu pratar vi inte om fönster eller så där... (host-host) utan om dimma!
Sån där som kläggar ihop sig så man ser NADA framför sig. Just sån var vi inbäddad i HELA DAGEN IGÅR! Fatta - HELA dagen! Snacka om att det kändes som man var instängd mitt i natten. Rätt jobbigt faktiskt. Ok, vi såg en skymt av solen en liten kortis på dagen, men dimman lättade aldrig så solen slog igenom.

På kvällen sen när jag var iväg på keramikkurs så var det dimma typ 98% av vägen dit. Tröttsamt. Man ser inte så mycket i dimma. Hatar att köra bil i dimma. När vi körde hem var det dessutom mörkt! Hatar att köra bil i dimma när det är mörkt. Kanske kan bero på att jag var en hårsmån från att köra ihop med en idiot som stod med sin bil MOT mig på fel sida vägen med helljuset på en sån där gång när det var så tjock dimma så man knappt såg handen framför sig! Bra jobbat liksom.

Som alla vet (som kör bil) så när man inte ser så mycket (om det är mörkt eller dimma) så förväntar man sig att ljus man möter håller sig på VÄNSTER sida. Med andra ord så siktar man till HÖGER om ljus man möter. Är ni med? Så även i detta fallet. Jag ser ett ljus - hur långt bort är ju svårt att uppfatta, eftersom det är dimma lika tjock som risgrynsgröt ungefär - jag krypkör och försöker hålla koll på vägkanten så gott det går, samt siktar till HÖGER om ljuset. Vilket visar sig vara åt hellskotta när jag i grevens tid (vi pratar om dasspapper emellan här!) begriper att bilen inte alls befinner sig på sin spelhalva av vägen utan på MIN väggren!!! Stå på bromsen är bara förnamnet och hjärtat var långt ovanför halsgropen och vände. När vi väl fått stopp så kunde vi på sin höjd fått in ett dasspapper i tjocklek mellan vår bil och bilarna som stod på kanten. Ja, det var två bilar.
En som fått stopp - som stod i samma riktning som vi kom körande. En som stod mitt-emot den bilen - med hellyset på för att se något eftersom dom grävde under motorhuven på bilen som fått stopp.

Dass problemas i kråksången var bara att bilen som stod med hellyset på stod alltså något utanför bilen som fått stopp, och lyste rakt mot oss som kom åkande. Fiffigt värre! Så här i efterhand inser man att det kunde ha slutat way mycket värre än det gjorde... Brrrr... 

Bara en liten parantes om varför jag är så förälskad (not) i att köra i dimma liksom....

Hur som helst, idag såg vi ljuset. Idag hade dimman lättat och det var sååååå skönt! Phu.

På badrumsfronten så tog vi ett steg framåt idag igen. Alltid nått. Dom var här och primade (?) väggarna. Äsch, tappade namnet där, heter nog inte så. Dom kläggade på nått kolijox iallafall som skall se till att det inte kryper in vatten i väggen! Vi ska ju kakla allt och då måste man ha på sånt kolijox förstår ni. :-) Väggarna blev ljust lila-rosa (fick lite rysningar där ett tag) och tyvärr luktar det asgam om skiten. Sitter i köket nu och känner att jag fått huvudvärk av lukten. URK! Temperaturen ute medger inte direkt till nån vädring heller så jag gissar att det bara är att lida en stund. Hur många hjärnceller som stryker med på kuppen återstår att se. Det värsta är att det där kolijoxet skall läggas på flera gånger för att få ett tillräckligt tjockt lager.... suck. Tur man ska sova på hotell och mysa i helgen. :-) Gissa om jag ska njuuuuuta av den där extra timmen vi får på natten mot söndagen.

Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Hejsan!



Hoppas det inte är vare sej kolijox-os eller dimma hos dej idag!? :-)



Läskigt med bilen som stod på din sida av vägen. :-/ Man ska förvänta sej vad som helst + lite till, så har man bäst förutsättningar för att lyckas klara sej skadefri i trafiken! Eller nåt sånt!? Hm...



Låter trevligt med hotell till helgen. Vad firar ni nu??? :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback