En doft av nybakat...

Ugnen går för högtryck för tillfället.
Håller på att baka två kladdkakor till kvällens fotomöte och dottern ville baka muffins så då blev det en omgång av det oxå i stora muffinsformarna. Kommer dock inte riktigt överens med dom, för det blir ogräddat i mitten fast jag förlänger tiden hela tiden. *suck* kanske lär mig vad det lider. Som tur är så är ju sockerkakssmet/muffinssmet ganska (läs VÄLDIGT) god i ogräddad form oxå så det spelar kvitta egentligen. Bara man lyckas sleva i sig det på nått vis så... ;-)

Har massor att ta rätt på på jobbet efter förra veckan då det inte blev så mkt gjort. Kändes som ett ganska stort berg i morse, men otroligt nog blev en hel del avklarat redan före lunch. Skönt! Sitter lite med kniven på strupen för att få ut några nya motiv oxå innan vi börjar plocka tussilago igen. Det går liksom lite för fort ibland... ;-)

Igår var det underbart höstväder igen och bara man klär på sig så är det ju riktigt skönt ute. Tog en promenad med kameran när jag fyllde på vatten till hästarna, men det känns lite svårt att hitta nått skoj att ta kort på vid den vändan numera. Vill ju ha lite nytt i siktet. :-) Blev några kusar iallafall, men dom var inte så modelliga av sig just då.... tråkmånsar.

I morse passade jag på att gå ner på baksidan att fota lite när solen gått upp. Blev väl kanske lite sent för att vara i det finaste ljuset, men jag struntade i det och fotade ändå. ;-) Dimman lättade från älven och det såg så mysigt ut. Får sätta mig och kolla sen vad det blev. Hinns inte med nu.

Fick förfrågan om jag ville fota lite gymnastik-tjejer på söndag när det är tävlingar uppe i Leksand och det lät skoj så det ska jag försöka ta mig upp och göra. Hoppas dom har bra belysning. ;-DD Rörliga motiv inomhus är ju en utmaning i sig. Sen hoppas jag få fota lite höst-barn nästa vecka så då vill jag beställa vackert väder om det går för sig. :-)

Så, dags att ta ur sista omgången från ugnen och gå upp och stoppa huvudet i duschen för att få en normal frisyr igen. (hade glömt hur skoj man ser ut när man vaknar efter att ha lagt sig med blött hår... fniss....)

Kommentarer
Postat av: Scraphorse - Åsa

Jaha, attans osis inte jag hade nån barnvakt då... Kladdkaka är ju aldrig fel! ;0)

Fast det var nog tur jag inte var där, då hade ni andra inte fått nåt... hi, hi

Hoppas det var ett givande möte och att erat tema gick bra.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback