En stor dag.

Idag har det varit en stor dag.
Sonen fyller 11 år och dagen började tidigt. (jäsp!)
Fick ställa klockan på ringning för att ha en chans att hinna in till honom och sjunga innan han vaknat själv liksom, men jag tror vi misslyckades. fniss... Han försökte verka nyvaken men det genomskådades snabbt. ;-) Nåväl, lite sång, frukost och paket på sängen uppfyllde nog förväntningarna och dessutom så hade vi kusinen sovandes här så allt var nog helt ok.

Ett högt önskat Guitar Hero WT och spelet Up till PS2 så hade dom att göra hela dagen sen. ;-)

Själv passade jag på att ta en ridtur på fm i det fina solskenet och kom lagom hem till lunch. Eftermiddagen har gått i tårtans tecken. Trots att det blev en mini-tårta så räckte den långt och länge till många. ;-DD Lustigt det där.
Igår pysslade jag faktiskt en hel del. Det blev lite avbrott för "familjebestyr" trots hot om att svälja nyckeln till ladugården, men det gick rätt bra ändå. Gubben sålde en bil så jag fick rycka in och lägga lillasyster och lite annat smått och gott. Men summa summarum så blev  det faktiskt hela 6 LO innan dagen var slut. Det var oerhört segstartat så det märktes att jag var ringrostig (läs: fastrostad!) men efter ett tag så lyckades jag väl komma igång hyfsat och sen rullade det på lite. Mer än nöjd alltså med dagens skapelser. Tack till er tjejer som kom och var så trevligt sällskap. :-) Hoppas ni kommer tillbaka snart - jag behöver pyssla mer! ;-DD

Nu väntar en lugn kväll (hoppas jag) för veckan som kommer blir en grisvecka. Det skall laddas inför mässa till nästa helg, och veckan innan en mässa är alltid rätt kompakt om man säger så. Den här mässhelgen är dock en av dom mysigaste på året eftersom vi kommer bo på hotell och gotta oss. Håller tummarna för att vår "favvo-trubadur" är och spelar där på hotellet. Vi har sett honom 3 år i rad nämligen! ;-DD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback