Hade det på känn....

Tittade på termometern när jag kom ner i köket...

...

...

MINUS SJU GRADER!

Brrrr..... eller nått.

Hade det som sagt på känn redan igår kväll då jag matade hästarna runt 19.30 ungefär. Det var redan då precis vid "0-an" och skapligt kallt. Tack och lov funkade vattenslangen så jag slapp bära dunk. Kanske ska fylla på vatten lite tidigare ikväll medans slangen är upptinad under dagen. :-)  Varje gång jag slipper bära dunk är ett hurra, för vintern är lång och många dunkar blir det... phu! Brukar vara värst innan det kommer snö på backen, för då dricker hästarna som mest. När väl snön kommit så äter dom ofta snö samtidigt som dom äter annan mat. Sen kommer dom i och för sig få blötare stråfoder framöver oxå när vi öppnat hösilagerullarna. Nu får dom bara hö.

Den här dagen har börjat med ett mindre världskrig med "lillasyster" innan vi lyckades ta oss till dagis, sen ska det hela "toppas" med en begravning i lunch-tid och sen får vi se vad eftermiddagen och kvällen ger. Ja jisses - det är ju fredag! FREDAG mina kära vänner... nåja, kanske kan bli en pizza till kvällsmat iallafall och lite mys med ungarna. Vore ju inte helt fel känner jag just nu. Är mör redan nu, så hur jag känner mig på eftermiddagen orkar jag inte ens fundera på.

Tog lite fina foton på väg hem från dagis men dom får jag slänga in senare. Orkar inte fippla med sladdar och kamera just nu.


Kommentarer
Postat av: Hönan/Anna-Lena

Kramen till dig idag!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback