Håller man på att frysa ihjäl eller?

Fy rutti vad kallt det är!
Hörde nån som sa att det var ca 9 grader kallare än normalt för årstiden. Hmm, ok, det kanske förklarar saken. Trodde nog ändå det var "normalt" men man har liksom en förmåga att glömma förtränga vissa saker på ett år. :-)

I morse var det -7 här hos oss igen, och nu på kvällskvisten är det redan flera minusgrader. TRIST. Fast man vänjer sig väl antar jag. -7 är ju inget jämfört med -25.... får man trösta sig med.

Nu har jag äntligen haft lite tid över för att redigera lite av gymnastikbilderna jag fotade i söndags. Blev ett helt gäng, men jag väljer att bara visa några som inte är så "identifierbara". Jag fotade ju inte i syfte att någon skulle kännas igen, utan för att ta lärdom av något nytt. Tyckte det var skoj att titta på något som jag inte kommit i kontakt med tidigare oxå. Har inga barn som gympat eller så, så detta var en ny värld för mig.

Här är några av bilderna.

 

Nu har jag som sagt dålig koll på "bästa possition" etc, men det är väl något som man lär sig med tiden antar jag. Hade inte riktigt möjlighet att ta reda på det under tiden jag var där, men en annan gång kanske det finns mer tid även till detta. Tänker på bästa possition på den som utför hopp osv. Exakt var skall bilden knäppas? Kanske är sånt man ska ta reda på innan man åker iväg kom jag just på... fniss... nåja, i så fall är DET oxå en erfarenhet som skall läggas i ryggsäcken! :-) Vissa grejjer kan man ju sen innan, och till det övriga får man väl helt enkelt använda sig av in-tör-net för att forska lite.

Några fler bilder finns på flickr by the way. (länk i vänstermenyn)

 

 


Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Häftigt! :-)



Mina ungar höll på lite med friidrott ett tag när de var mindre, och då fotade jag en del höjdhopp och längdhopp. Med analog kamera - så där fick man verkligen komma på snabbt (innan filmen tog slut! Fniss!) när det var läge att trycka av.



Jag tycker du har fått till avknäppen bra, och så här i bloggen passar det helt okej med oidentifierbara gympare. :-) Sista, som är taget ur en ganska låg position, gillar jag allra bäst.



Såna här hopp går ju så ruskigt snabbt så jag tror blixt är ett måste så man kan frysa rörelserna. Och så blir det kanske lite mörkt runt omkring då också, samtidigt som man får fram färgerna + eventuellt glitter i dräkterna bättre? Kanske man ska ställa in skärpan manuellt i förväg också, för det är inte säkert att autofokusen hinner med annars...?



Sen är det en helt annan sak hur skämmigt det kan kännas och befinna sej på en sådan plats med kamera, och dessutom bränna av stora hemska blixtar mot de inte ont anande små töserna! <:-)

Postat av: Helen Englund

Bägge mina tjejer tävlar just i den gren du har fotat ,nämnligen truppgymnastik...tjejerna älskar sin gymnastik å vi är i hallen mer eller mindre jämt ,men det e så otroligt kul så lite träsmak får man tåla eller hur ???

inte helt lätt att ta kort på men skam den som ger

sig ...Du skulle bara veta på vilka ställen å hur jag har legat för å ta kort så det va riktigt kul å¨se bilderna ...

Kramen Helen

2009-10-21 @ 19:30:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback