I velet och kvelet...

Influensa hit och influensa dit.

Ska man eller ska man inte?

Vaccinera sig alltså! ??

Usch, känner stor tvekan inför detta samtidigt som man skulle känna sig skyldig om man smittade ner nån som absolut inte borde bli sjuk.

Ser ju otaliga diskussioner om detta och det verkar som att ungefär lika många säger ja som nej. Läkarna säger ditt och andra datt. PHU!

Om det bara gällde en själv så blir det ett solklart NEJ TACK till vaccin, men så gäller det ju barnen oxå. Känns horribelt att behöva bestäma och välja åt ett barn när man inte vet följderna. Tänk om dom blir påverkade av vaccinet? Tänk om dom blir jätte-jätte sjuka för att man inte vaccinerar dom? Ni fattar va - hur man än vrider och vänder på det har man ändan bak och det blir inte ett dugg bättre.

Det lutar dock åt att jag inte kommer skriva under några vaccinationspapper till några barn, och inte heller springa iväg och sticka nått i mig själv. Gubben har jag inte ens diskuterat frågan med, har faktiskt ingen aning om han synpunkt. ;-D  Kanske ska ta reda på det. hehe.

Nån som har några starka argument?

(det där med att *alla är skyldiga att vaccinera sig tjöt tjöt tjöt* köper jag faktiskt INTE!)


Kommentarer
Postat av: Chruss

Samma här Lisa.

Jenny lär väl bli vaccinerad via skolhälsovården - frågan är om vi ska ta ställning där eller om det är tvång.

Personligen kan jag hålla med du - det är liiiite överreklamerat och faktiskt har ingen påvisat de negativa effekterna. Det dör ju faktiskt fler människor i vanliga flunsan.

Varför vaccinera sig istället för att rida ur stormen om man vill?

Suck..jag vet inte ett smack men liiiite skepsis är jag allt.

Kram

Postat av: AnnaKK

Vågar inte säga varken bu eller bä ang influensavaccinet, men helt klart är ju att någonstans sitter snubbar inom läkemedelsbranschen och tjänar MULTUM just nu... <:-X



Jag tycker också att hösten inte alls är så färgrik i år som den brukar vara. Jämförde faktiskt för en stund sen med foton jag tog i oktober förra året! (Ska lägga upp dem på bloggen vart det lider).



Bilkyrkogård har jag aldrig varit på, men visst vore det ett spännande ställe att få gå loss med kamran på! :-D Det ska faktiskt ligga en nånstans här i faggorna (ja, det är väl 5-6 mil eller nåt dit, tror jag), så tänker du besöka den (Kyrkö Mosse) kan du ju svänga inom här först och plocka upp mej! ;-)



Den här årstiden vill man ha ljusstarkt objektiv, känner jag mer och mer. Har du använt ditt 17-55 f/2,8 mycket än? Vad tycker du i så fall om det?? Hur dan är närgränsen?

2009-10-09 @ 13:31:29
URL: http://handerblandander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback