Morgonens frost

Äntligen en liten paus dagens flängande. PHU! Det blev lite mycket ett tag och begravningen blev jobbigare än väntat. Det poppade upp massor av tankar och känslor när man satt där i kyrkan som jag inte var beredd på. Men det gick. Allt går, det har jag lärt mig, det gäller bara att acceptera, vara i nuet och därefter göra ett val hur man ska tackla det. Vi är alla människor nån stans under ytan.

Vila i frid gamla farfar. Nu är du på den sidan "där rosor aldrig dör" och du kan gå ut med lätta steg och fiska i dom bästa fiskevattnen precis när du vill.

...

...

Hur som, nu har jag suttit och gjort i ordning några av dom foton jag tog i morse på frosten. Dom är fotade med "lilla" kameran som jag kallar den. ;-)  (En Olympus 590UZ) Kanske ingen "stoppa-i-fickan-kamera" men tillräckligt smidig att ha i handväskan iallafall till skillnad mot den andra.

Blev lite roliga Bokeh-prickar... syns tydligast på det här sista kortet. Det är nästan så det är en prick i pricken liksom... vet inte vad det kommer sig. Finns säkert nån bra förklaring. Läckert på sitt vis iallafall.

Nu känns det läge för en stor kopp varm choklad, soffan och ett nytt nummer av DigitalFoto som damp ner i postlådan idag. :-)


Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Go´morron!



Ingen frost här idag, utan regn-regn-regn. Blärk!!! :-(



Mmm, visst är det känslosamt med begravningar - och vackert, och förhoppningsvis får man fina minnen av människan med sej därifrån också.



Undrar om inte de där "bokeh-prickarna" får olika utseende beroende på vilken bländare man har inställd? Fast hur solen står och hur skarp den är spelar nog också roll. :-)

Postat av: Ingalill Elfgren

Så roligt att sitta och titta på dina fina bilder, vill bara ut och fota på direkten!!

2009-10-08 @ 21:53:57
URL: http://spunkygecko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback