Morgonpigg...

... näe!

Men det känns liksom som att man borde vara lite mer "vaken" än bara "vaken" när det stövlar in byggjobbare kl. 07.10 på morgonen. Ehr!  Jodå, jag visste att dom skulle komma då - tack och lov, ingen överraskning.

Jag som tycker jag är morgonpigg (eller nått) som kliver upp kl. 07, men när man kommer till jobbet den tiden så betyder det ju att man vaknat lite tidigare. JÄSP! Min klocka är inte inställd på sånna dumheter. ;-)

Känns sådär oxå att det är -3 grader ute. Brrrr.
Var iallafall duktig och rotade fram en kupévärmare + en lång sladd igår så nu får bilen sig en liten "elchock" så här på morgonkvisten. Slipper jag stå och spy ut avgaser för att få upp värmen. Tog sin lilla tid igår.

Föresten - jag kan se in i badrummet från köket! Ingen sensation direkt, för det hade jag ju gjort oxå om jag bara flyttat mig typ 1 meter, men därifrån jag sitter så ser jag NORMALT bara en vägg och lite fönster. Nu kan jag se ut genom köksfönstret, in genom ett sidofönster och rakt in i badrummet! ;-DDD Det är en vägg mindre där nu. Vattenskadan hade gått in under den väggen så nån golvskiva måste bytas, och då tyckte vi att dom kunde flytta den väggen ett par dm när dom ändå var där och rotade. Då får vi en lite större dusch. Så det verkar alltså vara gjort nu - bort med väggen alltså. Intressant. ;-)

Stackars maken kom upplarvandes här för en liten stund sedan. Byggjobbarna drog igång värsta sågen för att göra nått med väggen - typ 15 sekunder. Men jag antar att det räckte för att han skulle flyga ur sängen där uppe. ;-) Han som jobbar sen natt ikväll... skulle nog ha behövt sova till framåt 9-tiden eller så.... Fast lite värre blir det ju i morgon. Då HAR han jobbat och kanske vill sova ett slag - tror ni man kan be dom hamra med ljuddämpare eller nått. Och inga sågar före 9 tack.

Att bero på sågar.... fick just uppleva en sån.... najs frukostunderhållning vill jag lova!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback