fegade ur...

ehr, när det kommer till sånna här saker så är jag bara FÖR FEG! *suck* löjligt egentligen... tycker man har kommit i den åldern då man borde skita i vad andra tycker för länge sen... typ, men njet, så är det inte ändå.

Fast jag var lite duktig iallafall.
Detta tog jag innan jag klev ur bilen när jag kommit fram. ;-D


Säger väl inte så förtvivlat mkt egentligen i sammanhanget, men det är iallafall *FÖRE* ;-D

Och klev ur bilen gjorde jag med dunder och brak, eller rättare sagt tut och blink... *suck* Körde gubbens bil (händer inte så ofta) och lyckades väl med konststycket att både låsa och tuta innan jag ens hunnit ur. Tjohoooo till publikens jubel. Eller nått. Iallafall ett par stycken stod och tittade lite misstänksamt. fniss...

Och sen... ja, sen fegade jag alltså ur, fast vi faktiskt pratade lite om fotografering mm "under tiden" så tordes jag inte riktigt. Det var lite för mycket andra folk där inne.

Men när jag kom hem, då fixade jag till det här perfekt suddiga kortet... HAHA.

And this is *AFTER* . Japp, gott folk, mer spännande än så var det väl kanske inte. ;-DD 3 bruna färger mer i håret och ganska många cm kortare. (syns ju inte jämfört med före, jag vet... men det känns... haha)
Och jag som sa att jag skulle behålla den längden jag hade typ, för att det äntligen började bli en behaglig längd, men så bidde det visst inte. Nåja, det växer ganska fort faktiskt så det är väl varken nån far eller mor på taket i det här fallet. Skoj att få göra nått annorlunda - tänker på färgningen. Har aldrig gjort det hos en frissa förut så nu tog jag i så det knakade. *ts*

Knakade i plånboken oxå kan väl tilläggas, men å andra sidan så är det bara en person som går till frisören i det här huset så jag får väl utnyttja det faktum då.

Tänkte mig en fotopromenad annars nu på em. men precis när vi skulle gå efter att ha kollat vattnet till hästarna så dök en kompis till lilltjejen upp och ville leka så nu är det fullt röj på övervåningen och jag ville inte lämna dom ensamma här inne. Dom klarar sig säkert några minuter om jag smiter ut, men med tanke på hur taskigt det är med skoj motiv här på gården så kan det kvitta.

*note to self* plantera mer gotti-gott-gott-luktande växter så det kommer Måååååånga fjärilar hit nästa sommar! ;-) Dom är alltid fina att ta kort på.

 


Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Aha!



Och åh, så snyggt!!! :-)



Fast... Hur hade du egentligen tänkt dej att fotodokumetera detta då!? ;-) Det första man får göra hos frissan är ju att lägga av sej brillorna (okej då - man kan ju faktiskt lita på Canons autofokussystem), men sen får man ju dessutom en cape över sej som inte tillåter så mycket armrörelser direkt! Och hårfärgsstänk på linsen - vem vet om sånt går att få väck!? 8-X



Nä, det blev alldeles utmärkt med före-/efterbild i det här sammanhanget! :-D



Privatfrisören i detta hushåll är så sällan hemma nu för tiden, och aldrig när jag har samlat tillräckligt med mod för att våga mej på att be om en klippning. Men en färgning (eller snarare toning) ska jag faktiskt lägga in önskemål om att få utförd snarast! Men den blir bara i en nyans - anything but råtta, typ! :-)

Postat av: Scraphorse - Åsa

Tjusigt värre blev det!! :0) Och jag har dessutom sett det live! Själv blev jag faktiskt riktigt nöjd med slutresultatet för min egen del. Ska bara vänja mig lite... jag blir fortfarande ganska förskräckt av min egen spegelbild! ;0)) Är ju bara liiiite mörkare än vanligt...

2009-09-18 @ 18:40:39
URL: http://scraphorse.blogg.se/
Postat av: Elisa

Ärtiga Märta! Det blev jättefint! Snyggt med flera nyanser i håret, och så blankt...

2009-09-19 @ 08:18:05
URL: http://elwa.se/galleri
Postat av: Ann-Louice

Supersnyggt!



Kram



Anne

2009-09-21 @ 09:39:35
URL: http://ann-louice.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback