Höll på att glömma...

att det är ju faktiskt FREDAG idag!

Kan inte vara möjligt... tyckte jag skrev det i förrgår typ. Fast jag är väldigt glad över att det mest är fredagar i mitt liv och inte massa måndagar. ;-)

Nu börjar lugnet lägra sig. Det sprakar mysigt i pannan och jag har tänt lite mysljus i fönstret. Det är lite småkyligt inne nästan så jag tror faktiskt det blir till att köra på lite värme ut på elementen till och med. Var länge sedan man behövde göra det. Regnet har dragit förbi och det är mystiskt stilla ute och rönnbären lyser som små prickar ute på träden.

Hmm, känner för att pyssla lite, men min pysselhörna känns hopplöst "upptagen" (av vad behöver jag inte gå in på). Trivs bäst här ute i köket faktiskt. Undra om maken har nått emot att jag flyttar hit hela pysselhörnan tro? Han hade lite emot att jag flyttade in den i vardagsrummet, men köket ska väl inte vara några problem? ;-DD
Nåja, det kanske blir nån lösning på det där till slut oxå... vilket århundrade som helst.

Nu ska jag ta och kika vad jag har för prylar som inte passar på den nya kameran (40D) som får följa med när jag säljer den gamla (400D). Ska räkna över lite vad jag vill ha för alltihopa. Kanske slänger in en blänkare här i bloggen sen, eller så hamnar det på blocket eller nått. Vi får se. Finns det nån som är intresserad av en Canon 400D (köpt nov-dec. 07 om jag inte minns fel) så går det bra att hojta till!


TILLÄGG:
Har nu konstaterat att jag har

Canon 400D (inte fullt 2 år gammal ca 14.000 exp)
Objektiv 18-55/f3,5-5,6 II  (sk. kit-objektiv - suttit på kameran 2ggr)
Batterier 1 canon original + 1 pirat
Batterigrepp Canon BG-E3 - aldrig använt - (passar 350D +400D)

Nypris enl. dagens priser är ca 8000:- för allt. Min prislapp är 5000:- ink. frakt POK!

En liten reservation dock för att pappsen ville fingra lite på batterigreppet och se om det kunde vara något för honom. I så fall blir det ett lite lägre pris för resterande grejjer.


Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Hejsan!



Ska snart skutta i bilen och styra kosan mot Borås... Tittade in en snabbis på Blocket här innan, och vad ser jag då... Jo, en 40D som tidigare i veckan kostade 6900 (inkl batterigrepp och ett objetiv) har prissänkts till strax under 3000! TYPISKT!!! Jag hinner ju inte åka och köpa den denna helg ju - om jag inte ska ta nästan 15 mils omväg till Borås, vill säga, fast det hinner jag inte heller göra... <:-)



Men skit samma! Det var just med tanke på att jag tyckte att 6900 kronor var för dyrt för en nästan två år gammal kamera (och batterigreppet + objektivet behöver jag ju dessutom inte) som jag bestämde mej för att köpa nytt istället iallafall! Så om några dar så ska det bli nåt annat här också... :-) Hoppas jag!



Köpte du ny eller begagnad???


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback