Kvällspromenad med solnedgång

Ja, inte var det då idag inte, för idag har det varit mulet hela dagen och man har knappt sett skymten av en sol. Men igår var det en härlig solnedgång och jag traskade faktiskt ner till sjöbotten med kameran på ena axeln och stativet på den andra. (modigt va? - fniss)

Fick dock skynda mig lite, för jag gick nästan hemifrån lite för sent upptäckte jag. Det var lite moln precis ovanför bergen så solen gick ner i dom och det blev inte lika vackert som det varit dagen innan. (i förrgår alltså!) *typiskt*

Men några foton fick jag iallafall... kunde ju passa på att exprimentera lite när jag väl var där tänkte jag. Tyvärr tänkte knotten att det var ett utmärkt tillfälle att få lite snacks så där på lördagskvällen och knaprade ivrigt på mig under den timmen jag befann mig ute. *klia*

Så här såg det ut precis när jag kom ner. Såg solen "på vägen ner" men kunde ju liksom inte till och springa direkt, det hade varit både ytterst pinsamt och emot alla principer jag någonsin haft. ;-DD  Nåja, jag kastade upp stativet så fort jag kunde så hann jag med några bilder med det läckra himmelsgräset i förgrunden. (nån som minns dom från i vintras? Det är samma ställe!)


Inte så där himlastormande läckert som jag föreställt mig precis.... men men... det var övning iallafall.


Så här läckert röd blev himlen ett bra tag efter att solen hade trillat ner bakom berget. Det var svårt att få fram en rättvis bild känner jag, men läckert blev det iallafall. (och det var läckert att kolla på...)


Och medans himlen visade sig från sin rödaste sida så passade jag på att fota lite grässtrån oxå. Det här blev jag väldigt nöjd med faktiskt, trots att jag egentligen bara lekte och testade mig fram lite.


Och den här solrosen fotade jag faktiskt när jag väntade på att himlen skulle bli röd! Den fanns precis bredvid där jag stod och jag kunde liksom inte låta bli. ;-)  Texturen i bakgrunden fotade jag idag när jag sprang runt på gården, det är en ände på en timmerknut. Ville se hur det tedde sig på ett foto.

Min förhoppning var att himlen skulle bli röd (och det blev den) och att dimman skulle dra in när solen gått ner, men det gjorde den dessvärre inte den här kvällen... snopet. Dagen före när vi kom tillbaka från en ridtur precis när solen gick ner så var det såååå vackert! Solen gick ner, dimman drog in över sjöbotten och himlen blev röd. Därför bokade jag mig raskt på en kvällspromenad med kameran kvällen efter (igår alltså) med förhoppningen att det skulle bli lika vackert igen. Nåja, man kan inte få allt här i världen, det var inte tillräckligt kallt helt enkelt och det kanske man inte ska sörja över ändå. :-)

Idag fotade jag lite här hemma när jag var ute på gården en stund.

Dom här larviga sakerna växer och frodas bland mina krasseblommor. ;-) Nu börjar dom bli riktigt feta faktiskt! Vet fortfarande inte vad dom planerar att bli när dom blir stora... men det lär väl vara nått som flyger kanske?

Och den här lilla killen gjorde mig följe idag med. :-)

Så, det var alles för idag det tror jag bestämt, nu har jag fått in fotona från kameran i datorn och redigerat lite och lagt in här på bloggen och på flickr så nu tror jag faktiskt att jag ska göra kväller. Ögat börjar bli lite trött faktiskt och nu stundar en intensiv vecka. På fredag ger jag mig av till Göteborg på mässa! Den första av två som är inbokade under höste. Skönt att inte ha fler faktiskt för det blir rätt mkt jobb trots allt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Underbara foton!! Älskar bilden med solrosen och timmerknuten.......!! Kan nämna att jag hade solrosor i brudbuketten...

2009-09-21 @ 15:29:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback