Riktiga "cowbojsare" :-)

Det var rätt skoj att komma upp till tävlingarna i Rättvik där jag var och fotade igår. Överallt stod det folk i cowboy-hatt, snygga skjortor och boots. Hästarna var välprydda med fina filtar och vackra sadlar. Härlig stämning - helt klart!

Här är några av fotona, resten ligger på
flickr.

Uppvärmning. Vet att åtminstonde en av mina bloggläsare känner igen den här tjejen väldigt bra! ;-)

Tävling pågår... ingen aning om vem detta var, men det var en fin fjording!


Tävling - här ska ekipaget passera genom en "grind" och jag tror regeln är att ryttaren inte får släppa grinden med handen under hela passagen. Den här bilden blev inte uppladdad på flickr tror jag bestämt... men det finns ett gäng andra där.

Dom flesta kort som jag visar (som blev hyfsat bra alltså...ehr) är nog tagna med mitt 17-55 eftersom det håller en bländare på 2,8 och det kan jag ju säga att det behövdes i ridhuset! Mörkt som i en säck fotomässigt där inne... suck. ISO på 800 var ett måste.

Skoj iallafall att få chansen till ännu ett träningstillfälle i taskiga ljusförhållanden. Passade på att få lite andra tips oxå eftersom klubbens ordförande som jag mötte upp där på ridklubben har samma kameramodell som mig, och då var det ju enkelt att snappa upp informationen liksom.

Kände att jag skulle vilja haft ett uns mer zoom än dom 55 jag hade på det lilla objektivet, och först när jag kom hem kom jag på att jag faktiskt hade kunnat satt på macrot och fotat med det istället! Det har samma ljuskänslighet och är fast 90mm. Kunde säkert ha fungerat bra där inne i ridhuset faktiskt. Får bli nått att testa vid nästa tillfälle.

Och NÄSTAN... det blev NÄSTAN pyssel idag. Iallafall halvt som halvt.
Gjorde i ordning två enkla kortgrunder som det bara skall smackas på ett stämplat motiv på. Hade en granne som frågade efter ett kort och skulle komma förbi i morgon fm och då ville jag förbereda lite. Har just inga kort att sälja på lager nämligen. (borde ha, men ni har ju precis läst om hur mkt tid man har och hur välorganiserad och rymlig pysselhörna man har så ni fattar...) 

I övrigt har jag städat som en gnu idag... fick bryt på vårt hemska hus så jag rockade loss lite i sovrummet och sorterade ur massa gamla kläder. Not så skoj men välbehövligt. Har liksom ingen garderob utan bara en byrå till mina kläder, och tänk så här... ungefär 90% av dom befann sig OVANPÅ byrån och inte *i* den. Blev en stor hög som åker till nån insamling. Bäddade rent i alla sängar oxå så gissa om det var vårflod i näsan sen av allt damm man lyckats skaka fram överallt... urk! Hm, att bero på det, jag TROR bestämt att vi har ett fönster på vid gavel i sovrummet... ska nog ta och leta på raggsockorna och dunjackan innan jag går och lägger mig. ;-DDD Lär vara iskallt där uppe vid det här laget.

Natti natti.


Kommentarer
Postat av: Bea

Japp, henne känner jag igen. Frågade om hon sett dig med en kamera i ansiktet:-)

2009-09-14 @ 16:22:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback