Ser fram emot helgen.

Det står ju inte på förrän det är fredag igen (jodå!) och den här gången kommer jag inte hinna uttrycka min förvåning (;-D) här i bloggen för då har jag fullt upp. Eftersom det är mässa i Gbg i helgen så åker vi redan på fredagen. Tar ju som bekant några timmar att köra och några extra när man har släpvagn.

Det brukar dock gå bra, vi är 4 snattriga tjejer den här gången så det lär nog inte bli en lugn stund i bilen misstänker jag. ;-) Faktum är att resan och helgen i sig blir lite "semester" då det trots allt är skönt att komma hemifrån ett tag. Vi brukar ha så himla roligt när vi träffas på mässorna.

Backar vi en dag till torsdagen så kommer det vara rull rulle även då. Då skall allt som skall med till mässan packas! Inte direkt ett snabbjobb, utan det tar sina timmar. Fast efter 25+ mässor så har man ju tack och lov lite rutiner, men det är alltid nått man kommer på i sista minuten som måste fixas akut. Det hör till liksom. Ja, inga sysselsättningsproblem den dagen heller alltså.

Onsdag då.... jo, då börjas det. Då är det stängt i företaget inför mässan, med andra ord kommer jag börja redan då med förberedelser inför packningen. Och strax innan dess så ser jag till att ha packat undan allt i orderväg som kommit in så kunderna får det dom ska ha. :-) Den lurviga varelsen "hästen" skall få sig lite motion oxå för att sedan få lite semester över helgen när jag är borta. Sen känns det som att det kan vara ganska lagom för den dagen... typ. Lär väl hinna tillkomma en del om jag känner världen rätt så därför är det lika bra att inte planera in nått mer.

Tisdag... det är i morgon det. Faktum är att min almanacka nästan är "el blanco" förutom att det står *höstdagjämning* i den. Usch det låter lite oroväckande.... HÖST - är det sant? Fast just nu njuter jag. Fina solnedgångar, färgerna på löven börjar ändras och naturen är faktiskt vacker. OK, nu slirade vi ur spår lite här, men en tom almanacka innebär sällan ett tomt liv. ;-D  Skall ta reda på resterna från den varuleverans som dök upp vid lunchtid idag. Tog hela eftermiddagen att packa ur, prismärka och hänga upp - och då var vi TVÅ! (ok, jag gjorde en del annat oxå i lag med, men iallafall... ) Hm, hittar visst nått här i almanackan. Föräldramöte på skolan. Nix, det hinns inte med helt enkelt. Gubben jobbar och mötet börjar ungefär lagom när kvällsrejset är som värst här hemma så det får gå bort den här gången. Man måste väl inte vara med på alla möten?? Infon lär ju dyka upp ändå.

Ja... det kanske droppar in nån rad här under veckan, kanske inte. Det märks!


Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Vad skoj med mässa - igen! :-) Tror minsann ni konkurrerar med självast bokmässan, förresten!? :-D



Ha det så finemang i packningsbestyren - och något litet blogginlägg ska du väl ändå hinna med också! ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback