Hälften så kallt

Märkligt.
I morse var det "hälften" så kallt som igår morse... dvs "bara" -15 grader. Fortfarande egentligen ruggigt kallt, men det kändes som högsommar jämfört med -30. :-)  Kände dock att det bet rätt duktigt i kinderna när jag var ut på eftermiddagen för det drog lite lätt och då känns kylan mer direkt.

Nu ligger det väl runt -20 igen tror jag så det är mest inneväder enligt mig.

I morgon börjar skolan igen... ÄNTLIGEN säger jag faktiskt. Då känns det som att det kan bli lite ordning på torpet igen för nu har vi verkligen drivit dank här precis hela julen. Jätteskönt på ett vis, men ungarna är fenomenala på att vända på dygnet. ;-D

Själv njuter jag av ytterligare en dags ledighet i morgon för att sedan ha en skön helg och på måndag gå ut och jobba järnet. (inbillar jag mig iallafall...hehe)

Idag klädde jag på mig kameran igen när jag gick ut, men i sanningens namn så blev det inte så många kort. Blev lite hästar och jag testade lite inställningar (kom jag på efter ett tag att jag skulle pilla lite...ehrr) så det var väl nyttigt antar jag. På vägen hem flög det lite fåglar och jag växlade till läget som håller fokus om nått rör sig... vad det nu exakt heter har jag tappat... AF focus kanske? Nåja, jag lyckades på nått märkligt sätt fånga en skata rätt hyfsat... (till och med dom är små när dom flyger!)

Inget super-duper, men skatan är iallafall skarpare än bakgrunden och man ser att det är en skata. Bra så på det här försöket tycker jag faktiskt. :-)

Sen gick jag förbi en gård där det satt en katt, och den såg så mysig ut så jag fick bara lov att fota den oxå.

Ser ut som en riktig "biff" men jag tror nog det är mest synvilla eftersom den plattade till sig lite när den såg mig.

 

I övrigt har jag passat på att titta på min fotokurs på datorn. Har ett par lektioner kvar att se nu och sen ska jag ta itu med alla uppgifter och inlämningar. Hinner nog inte göra klart denna innan kursen i Falun startar, men jag ska iallafall hinna så nära slutet jag bara kan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback