Organiseringstips #4

Igår började jag röja i min hörna REJÄLT!! (phu!)
Familjen tog en sväng till Falun och plockade upp ett gäng BÖDA-lådor som Ingrid så snällt fixat åt mig. Härliga tider!!! Vad som var mindre härligt var att skruva ihop 8 lådor.... GAH!!  Efter en låda konstaterade jag snabbt att den där lilla medföljande "nyckeln" att skruva med skulle göra mig galen! *S-K-I-T-SAK* skulle man kunna stava den till. BLÄ!  Snabbutryckning för gubben och han trollade raskt fram nått liknande med HANDTAG!!  Pris och lov - nu kunde jag ju se framför mig 8 ihopskruvade lådor iallafall!! :-DD 
(jodå, jag har tagit kort på hela proceduren - kommer väl vad det lider i en blogg nära dig)

Sååååå idag ska jag ta mig till Clas Ohlson och leta på ett par hyllplan tänkte jag. Insåg i går kväll när jag plockade in saker att det skulle nog vara några hyllplan ändå - som jag faktiskt hade tänkt mig från början.


ORGANISERINGSTIPS #4:

Vad har vi då för spännande att visa som redan är organiserat... lite papper kanske? 
Har nyligen stuvat om dom till mappvagnen som förut huserade omonterade stämplar. Inget märkvärdigt att sätta papper i mappvagnen alltså, det gör många redan, men jag vill visa hur jag kom på att jag kunde göra eftersom en del av dom mönstrade redan stod i mindre "mappar". Jag körde helt enkelt ner hela den lilla plastmappen i hängmappen - och VIPS fick papperen lite bättre stöd tyckte jag och dom slipper bli böjda längst ner!



Det är MMs förvaringsmappar till papper. (dom medföljer deras totes + kan köpas separat i 2-pack) Jag har använt mappen till ett gäng papper och locket (!) som stöd i botten till andra papper! (det är locken som är låga och bara täcker en del av papperet längst ner men fullt tillräckligt för att agera stöd i botten för att inte papperen ska bli böjda där!)  I mitten syns ett "parti" med Cropper Hoppers mappar - sånna som kan sättas i den stora pappersmappen för att dela av papperen ytterligare.

Ni har fortfarande chansen att tipsa MIG (och alla andra bloggläsare) om era bästa förvaringstips för att ha chansen att vinna några små "godispåsar" som jag plockat ihop. (kan ses i inlägg längre ner)
Kommentarerna för att ha chans att vinna måste läggas I DETTA INLÄGG!! 


Sen har jag en liten "bildfråga" till er. :-)  Det är en del av organiseringen som ännu inte blivit genomförd. (ni som varit här och sett får inte svara... fniss...)  Pappa har gjort den till mig.  Den ska sitta fast på väggen med träbiten och dom långa "pinnarna" skall peka utåt.
   EDIT - jag tror vi behöver zooma lite... 

A)  Vad ska jag använda den till?
B)  Vad är den gjord av? (pinnarna alltså! - att det andra är trä har jag ju redan sagt)

Den som först kläcker rätt svar på BÅDA frågorna (både A och B måste ha rätt svar i din kommentar IDAG) har goda chanser att få något litet pris som relaterar med förvaringen vi pratar om! :-)



Klurig förvaringsfråga:
Jag har sett massor av fina rum ute på nätet där ni visar att ni satt upp små lister och sätter färgburkar, blomburkar och massa annat spännande. Sånna vill jag oxå ha. MEN - jag har inga väggar.... fniss... hur gör man då?
Dom enda väggarna jag har att tillgå är dom i hörnet framför skrivbordet. Sen har jag två fönster på var sida skrivbordet och en garderob bakom ryggen och that's it!  SUCK. Tänk att man alltid önskar att det ska vara annorlunda mot det är? :-)
Skruva nått på väggen (den lilla som finns) är föresten NO NO - AJA BAJA enl. maken så det är anledningen till att jag bygger hyllsystem med lådor och hyllplan som står på skrivbordet istället! (ifall nån undrat)
Drömmer oxå om att sätta upp stänger a´la IKEAS köksavdelning för att hänga buttar och pryttilar på dessa. Oxå otänkbart eftersom det inte fanns någon vägg att använda. Määhh.
Ja, ja - vad gör det om 100 år - antagligen inte ett smack! Nu ska jag jobba lite och sedan åka på inköpsrunda! Hästen behöver mat och jag behöver hyllor! :-)

Kommentarer
Postat av: Milo

Oj vad svårt!!!!
Men svaret på B måste ju vara penslar... Svaret på A är att du ska hänga nåt på pinnarna, frågan är bara vad? Kanske nåt som har med färg att göra... jag gissar på någon form av färger????
Du, jag känner igen de där gröna mapparna i mappvagnen... *s* Antar att det är likadana som dem jag har, som vi köpte för hundra år sen... då vi började med EN liten mapp och en liten väska till vårt pyssel... *s*
kram kram

Postat av: Gunvor

Å så svårt! Svaret på B är skaften till penslar men vad ska du ha den till?
Jag kan inte komma på några färger med hål i och som dessutom inte är för tunga för penslarna. Kanske trä på såna där runda plastsnurror med band på?
Kram, Gunvor

2007-08-02 @ 11:06:45
URL: http://gunvors.blogg.se
Postat av: Elisa

Svaret på A: jag tror att du ska ha saxar hängande på pinnarna!
Och svaret på B är penselskaft.
Och sen kan jag meddela att jag nu har apat efter och har mina band på klädnypor! Genialiskt! Tack!

2007-08-02 @ 22:09:08
URL: http://www.elwa.se/galleri
Postat av: Sara - SaGam

åh....vad synd att man inte får svara ;-)) du har allt en fiffg pappa du!

2007-08-03 @ 00:15:28
URL: http://www.sagam.blogg.se
Postat av: Hattifnatt

Jag gissar på att: A) det är ett torkställ för penslar ,eftersom B) pinnarna verkar vara penselskaft? :-)

2007-08-03 @ 08:28:09
URL: http://papperspyssel.blogspot.com
Postat av: Elisa

Ok, en vild chansning till! Kanske ska du hänga upp dina färdiga kort på tork?
Kan man annars få en ledtråd, hänger den lodrätt eller vågrätt? Och har det någon betydelse att inte penselborsten finns kvar?

2007-08-03 @ 08:41:19
URL: http://www.elwa.se/galleri
Postat av: Smarre

Jag tror du ska ha pinnarna som avdelare till något i pappersväg, kanske för att kunna placera ett kort i varje under torkning. Sedan är pinnarna helt klart gjorda av ditt gamla plockepinn!
:-D
Tjoho, får jag ett pris nu?
:-D

2007-08-03 @ 10:03:09
URL: http://mariekarlsson.blogg.se
Postat av: Lisa - InkyWings

Fniss... ni är duktiga på att gissa... men ni har inte rätt! :-)
Någon här ovanför tror jag faktiskt har skrivit rätt på vad det ska användas TILL iallafall!! :-)
Men INGEN av er har ännu kläckt gåtan med vad pinnarna är gjorda av! Det är *INTE* penslar!
Fortsätt gissa!!

2007-08-03 @ 10:29:12
URL: http://lisainkywings.blogg.se
Postat av: Hattifnatt

Då drämmer jag till med att det är en torkställning för kort (gliterlim, lack och sånt som måste torka liksom), och att pinnarna är asiatiska ätpinnar! *fniss*

2007-08-03 @ 11:10:14
URL: http://papperspyssel.blogspot.com
Postat av: Elisa

Pinnarna är - KABLAR!

2007-08-03 @ 11:29:58
URL: http://www.elwa.se/galleri
Postat av: Hattifnatt

OK, ett sista försök: pinnarna SKULLE kunna vara pennor av något slag...

2007-08-03 @ 14:04:02
URL: http://papperspyssel.blogspot.com
Postat av: Lisa - InkyWings

Inga pennor, Inga penslar, Inga ätpinnar och inga kablar... noop - ni har inte ens varit i närheten än flickor.... ni måste ut på djupare vatten!

2007-08-03 @ 14:22:37
URL: http://lisainkywings.blogg.se
Postat av: Elisa

Jahaja, då vet jag... Metspön!

2007-08-03 @ 14:33:15
URL: http://www.elwa.se/galleri
Postat av: Sofia aka skberg74

A tror du ska ha band på pinnarna
B Kastspö delar

2007-08-03 @ 14:53:48
URL: http://[email protected]
Postat av: Lisa - InkyWings

VI HAR EN VINNARE!!!
GRATTIS SOFIA (skberg74) som var den första med korrekt svar på både A och B i samma inlägg!!
(sorry Elisa - reglerna var att man måste ha med båda delarna...)

2007-08-03 @ 16:19:24
URL: http://lisainkywings.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback