Äntligen lite bilder!

Har tänkt varje kväll den här veckan att jag ska försöka få in några bilder från Syfestivalen men jag har haft ett liiiiitet annat projekt på G som jag fick för mig att sätta igång med... nämligen DETTA!

image715

Nämligen att försöka få in alla scrappade sidor i album nån gång - och i ORDNING!
OK, ett par kvällars jobb tänkte jag... och tänkte heeeelt fel! PHU!  Här har jag iallafall lyckats sortera in 2007 i en hög (den längst till vänster i bild - jättehögen!) och sedan hela 2006 ligger utspritt månadsvis på golvet och allt före 2006 ligger i en hög längst in i hörnet.  Ser ju enkelt ut... absolut.... INTE!

Kruxet är att många ställen där jag framkallat nu inte skriver själva datumfilen på kortets baksida längre. Med andra ord vet jag inte när jag scrappar vilket exakt datum bilden är tage. Och så är jag för lat för att på en gång kolla upp det när sidan är färdigscrappad och bara lägger mina LO på hög... och högen växer... och växer.
Så det första jag fick göra var ju så klart att leta på vilket datum som skulle vara på sidan (på dom flesta - några var klara redan, tur nog!) och sedan sortera in årsvis och månadsvis som jag nu kommit till på bilden.  Sen fick jag sätta mig och sätta in detta som ligger på golver i dom pärmar som redan var påbörjade med LOn från det året och försöka få allt i ordning. När hela 2006 var klar gav jag mig på 2005 - det fanns en del LO som skulle pusslas in i dom pärmarna oxå, även om det var färre än 2006.

(undra om ni tappat tråden för det har jag gjort snart... fniss...)

2005 är det jag pysslat med ett par timmar ikväll. Tänkte börja på 2007... ända tills jag hittaded ca 10 blandade LO till som skulle pusslas in på 2005 och 2006, då gav jag upp och gjorde reträtt. Får bli en annan dag. En liten petitess är oxå att jag troligen inte har pärmar så det räcker till hela 2007 utan jag får lov att införskaffa ett par till! (ehr!)

Hittade oxå en hel del saker att "fixa till" i pärmarna, tex texter som inte är skrivna på LOn utan bara på en lös lapp osv... aj aj aj... illa illa... får sätta mig nån dag och gå igenom detta oxå tror jag annars blir det aldrig av. 

Gissa om jag lovat mig själv på att bli bättre på det här med att sätta dit datum på stört? ;-DD

OK, fler bilder som väntas på... Symässan så klart..... här är ett gäng bilder tagna på mässan. Gick runt lite precis i början, nästan innan alla ens var klara och innan besökarna kom in på fredagen, därför ser det lite "rörigt" ut hos vissa. ;-)   Fler bilder från mässan finns i
Pysselmyrans blogg och där hittar ni oxå undertecknad in action! :-)

  
Pysselmyran, Landstoken, Pysselpassion

  
Kortmakaren, Engströms, Stämpelboden

  
Fun Creations, Mians, Skapa Hobby

  
Scraptidningen, Engströms demar flower-någonting, Yooree demar dabbers

image728
TACK Sofia för en härlig helg! ;-DDD



Har inte scrappat ett smack nu på nästan 2 veckor. Är vansinnigt pysselsugen men kommer liksom aldrig till skott riktigt. Har helt enkelt inte haft tid att komma till ro och sätta mig i pysselhörnan. Men men... det blir nog vilken dag som helst, jag vet ju att det blir så här ibland.  Just nu känns det mest skönt att äntligen börja ta tag i albumen och försöka få ordning på dom!


Kommentarer
Postat av: CarinaG

WOW vilket jobb du håller på med :-D ...pust!
Skulle också behöva fixa lite, framförallt börja scrappa igen, det har blivit mest kort på sistone.
Kram
/carina

Postat av: Sara - SaGam

saknar mässlivet. fattar att ni hade kul! oj, vad mycket sortera man kan skaffa sig ;-))

2008-03-10 @ 22:11:42
URL: http://www.sagam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback