Motion?

Kan man skryta om att man motionerat? :-DD
Det är ju en *skryt*-blogg menar jag.... jo, jag tror jag gör det.
Jag har faktiskt varit ute och C Y K L A T idag. JAPP! Så är det. Ni som känner mig så där på riktigt vet att det inte inträffar speciellt ofta, har liksom inget att cykla till eller för...  Jag bor så nära stallet att jag kan GÅ, det är liksom osmart att cykla ner för backen 200m och sedan få trampa UPPFÖR 200m när man ska hem! Näe, då går jag hellre från början liksom.
Cykla till affären? Noop - här cyklas inga 15km (enkel sträcka) inte... och var ska dom matkassarna placeras?
Cykla till dagis? Noop - har ingen barnsits - och det brukar sällan vara så himla bra väder att det skulle vara roligt att både lämna och hämta - det är ju trots allt ca 3km. :-)

Men, nu har jag i alla fall en bra cykel! Det kan ju underlätta när man vill cykla menar jag. Fick "ärva" mammas cykel, en ganska ny cykel av gammal "tantmodell". Störtskön att cykla på. (förutom att jag är skapligt otränad just för denna motionsform och säkerligen kommer få skapligt ont i dom bakre regionerna i morgon...haha)

Nåja, skrytet då? Jo, jag cyklade faktiskt 12km idag! Ute i den härliga naturen....  lätt blåsigt och halvmulet men ca 16 grader varmt så mitt sällskap och jag kunde pladdra friskt! (ni trodde väl inte att jag cyklade själv ändå?)

Normalt så består min motion av att gå fram och tillbaka till stallet varje kväll och titt som tätt även en liten tur med Frida ner på sjöbotten. Sen är det ju ridningen så klart, något som många inte ser som motion, men jag säger bara - kom och var med och rid med oss i en timma eller en och en halv.... sen får vi se vem som är mest trött! ;-)
Red föresten på fm. En underbar ridtur på en halvgalen busig häst som inte varit ute på en vecka. (har haft massa annat för mig + att Kjell jobbat så jag har inte kommit ut). Både häst och jag fick duscha när vi kom hem. PHU!

Näe, nu ska jag inte tråka ut er med mer motion... ni kanske inte är ett dugg intresserade av det.
Nya skapelser kommer väl framöver när jag tuffat igång skaparångan igen...

/L

Kommentarer
Postat av: Louise (vbg)

usch ja...motion...våren.....jaja, det är dax att börja cykla igen till jobbet...på tisdag, jag lovar ;) Hoppas du får riktigt sköna cykelturer på din "nya" cykel

Postat av: Sara - SaGam

härligt lisa! cykla på!

2007-04-25 @ 22:46:08
URL: http://www.sagam.blogg.se
Postat av: elsamaja

Tack snälla du för komentaren om min tavla, jag är faktiskt otroligt nöjd och glad åt den.
Jag har kommit på att jag har mailkontakt med en kusin till dej, Milo, en så genomgo tjej som jag hittat via scrapbutiken.
Scrapingen har jag hittat till genom din sida, jag var på kurs hos Anna-Lena i februari, också en härlig tjej.
Ha det så gott kram elsamaja

2007-04-26 @ 16:28:59
URL: http://elsamajarun.blogg.se/
Postat av: Sofia Wernmyr

Så härligt det låter! Vi får hoppas på fler soliga sköna dagar så kanske även jag kan ge mig ut. Jag är liksom inte heller någon cyklare egentligen...

2007-04-26 @ 22:35:42
URL: http://www.pysselmyran.se
Postat av: Chruss

Får skicka upp Jenny till dej så ska du nog få cykla hej vilt! Eller så får du ha henne tjatandes om hästar med stjärnor i blicken :-D

2007-04-27 @ 13:33:57
URL: http://chruss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback