En sommardag....

Idag har vi haft ett underbart väder här i Sveriges metropol Rälta. fniss...
Det är sista sommarlovsveckan - nästa vecka börjar skolor och dagis för dom små. Beslutet att gå ut och njuta av vädret var därför inte speciellt svårt, vi tog vårt pick och pack och fikade och myste ute på gräsmattan och bara njöt av stunden. Härligt!

Visserligen blir man lätt stressad av allt man *borde* ha gjort istället, men jag sköt dom känslorna åt sidan och verkligen njöt! Läste lite i en bok som jag hann få hem precis före semestern oxå. *Att leva ett liv - inte vinna ett krig*. Kan varmt rekommenderas eftersom den handlar just om att leva i nuet och acceptera stunden för vad den är. Inte alltid det lättaste kanske, men att försöka gör ingen skada om man så säger! ;-) Faktum är att det inte känns allt för avlägset mot det jag faktiskt försöker göra redan så det är bara ytterligare en knuff i rätt riktning.

Att bero på böcker - jag köpte en till bok när jag ändå var i farten - eller det ska egentligen vara tvärt om. Det var boken på bild nedan som jag kände att jag måste ha och så kom jag på att den boken jag pratade om nyss måste inhandlas om jag nu beställde från nätet. (hade tänkt beställa den redan i höstas men det blev aldrig av)
Jag sprang över info om den på
Mysmaskens blogg, och hon i sin tur hade länkat vidare och efter att ha läst lite kände jag att den där boken måste jag bara ha. HAHA! Sjukt va?

Jag erkänner att jag snott denna bild från Mysmaskens sida för jag har inte fotat min egen.... och för den delen så är den inte lika ny och fräsch längre, även om jag inte alls gjort speciellt destruktiva saker med den. ;-DD
Wreck this Journal - Keri Smith
image328
Ska ta och fota min egen bok sen så får ni se hur den kan se ut efter en stunds "läsande".  Japp, grejen med boken är liksom att "förstöra" den eller hur man ska säga. Sjukt, mysko, roligt och vansinnigt nervöst att förstöra en bok!!! För vi är nog alla itutade att böcker är man RÄDD OM!! (visst?)
Det kommer ta ett tag innan jag duschar med min bok om man säger så! (japp - det är en av uppmaingarna)

Om ni kollar lite i den här bloggen så börjar ni kanske förstå vad det hela går ut på! :-)

Boken i sig är inte speciellt dyr - 109:- på Adlibris så om det lockar tycker jag absolut du bör vidga dina artistiska vyer och köpa en bok. Våga spränga lite gränser!! ;-DDD
(ska jag säga - jag jobbar på vissa moment i boken kan jag säga... haha - en del är lätta att genomföra och andra är betydligt svårare att utsätta denna stackars bok för!!)

Ska försöka fota min bok + lite sidor ur den - lova att du kommenterar här om du har en bok eller tänker köpa en för jag är gör-nyfiken på hur andras böcker ser ut!!

Dagens guldkant: Det härliga vädret!
Dagens pestråtta: En förkylningsbacill verkar ha satt sig i halsen... usch!

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha.. ska bli spännande att få se en bild på din bok :o)

Postat av: Milo

Hejsan hoppsan!
Förkyld låter inte skoj... hoppas du kryar på dig!
Skoj att se bilder och läsa om din resa... men, man kan nästan tro att du skäms över att ha varit i Trollhättan och hälsat på mig... ;) Kollade ni slussar och sånt oxå innan ni åkte vidare tro?

2007-08-23 @ 11:00:53
URL: http://mlilja.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback