Idag kom jag ihåg kameran!

Hade morgonpasset i stallet och det var ett riktigt *höst-väder* med dimma i morse. Kom på precis när jag skulle gå iväg att KAMERAN inte skulle vara så dumt att ha med sig - kan bli lite fina bilder när det är dimma!
Sagt och gjort.... så här blev bilderna.

EDIT: Har fått frågor om jag redigerat bilderna något, och det har jag inte förutom den minsta klöverblomman med så mycket dagg på sig - den har fått en omgång skärpa tillagt, that's it. I övrigt är bilderna "naturella" från kameran. :-)   (en del är lite beskurna i kanterna förståss, men det räknar jag inte som redigering... fniss..)

Nästan prästkrage
Sån där "fejk-prästkrage"....

Brännässla
Brännässla.... vackrare än den borde vara.

Gräs
Daggdränkt gräs.

Bottendimma
Min älskade sjöbotten-väg! :-)

Klöver 2
Najs klöver!

Klöver 1
Sjukt läcker.... denna tog jag före den andra. Snacka om max antal daggdroppar!

Ngn fd. blomma
Nått överblommat ogräs... påminner om dill. ;-DD

Fölungar
Snuttepojkarna i hagen! Först nu fastnar dom på bild...  ingen har fått namn ännu.

Mystiska stigen
Var leder den välklippta vägen? Jag vet... men vet du?

Molly
Svärisarnas katt Molly.  Lite hastigt fotat för hon hade så bråttom... fniss...



Lite senare på fm när solen började titta fram tog jag dessa bilder i svärmors rabatt! ;-)

   

Det var dagens fotostund.


Måste ju berätta att jag har scrappat min roligaste LO idag! (ska fota den senare)
Jag och Frida satt ute på altanen och njöt av att det faktiskt var sol och lagom varmt. Kände mig pysselsugen men ville inte sitta inne... och att släpa ut massa saker var väl liksom inte riktigt vad jag tänkt. Då fick jag en snilleblixt. Ta med bara ett fåtal saker som jag helt enkelt *måste* använda! Och så fick det bli.
Fångade ett kraft-färgat CS, två sammanhängande foton på egot själv + dubbelhäftande tejp, limflaskan och tack och lov en liten sax. (tänkte utesluta den först för att göra utmaningen större, men det var tur jag inte gjorde det insåg jag sen... haha) Jo - nått att skapa med oxå... jag tog pärmen med alla STICKERS!!! DET skulle verkligen bli en utmaning! HAHA.
Ni vet, alfabet, stickers, border, och massa annast smått och gott i platta förpackningar som ser så kul ut men som man sällan använder när det kommer till kritan.... DOM skulle jag använda! ;-)

Och vet ni - det var görhäftigt!!! Allt eftersom jag bläddrade mig igenom pärmen norpade jag något och smackade på min LO - allra sist tog jag bokstäverna och gjorde rubriken.  Hur roligt som helst var det och jag blev faktiskt nöjd med sidan.  Ni måste bara prova!!!!

Inspirationen till Rubriken fick jag från September månads CK = *jag är en LIFE ARTIST* - tyckte det var precis det jag var ute efter med den utmaningen jag försatte mig i där ute på altanen!
Som sagt - foto på resultatet kommer!!

Kommentarer
Postat av: Elisa

Många fina foton! Har du lagt på skärpa på daggdroppsfotona? Bearbetat på annat vis?

Postat av: Lisa - InkyWings

La på en omgång extra skärpa på det fotot med den minsta klövern - det med mest daggdroppar, i övrigt är alla foton oredigerade! :-)

2007-08-04 @ 22:48:37
URL: http://lisainkywings.blogg.se
Postat av: Anita Hagen

WOW, så mange flotte bilder du har knipset. Du har virkelig et godt øye for detaljer. Nydelig og herlig Lisa!
Klem Anita

2007-08-11 @ 12:33:48
URL: http://anitas-hobbyblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback