Roligt och tröttsamt!

Vilken härlig dag jag hade igår i Örebro!

Uppstigning 05.30 (ofrivillig dock - klockan stod egentligen på 06.00)  och sedan avfärd ganska precis 07 då mitt resesällskap kommit och packat in sina pysselsaker i bilen. Vi tuffade ner till Örebro och det tog sina 2½ timme att köra. Gick ganska bra eftersom vi satt och tjötade mest hela tiden... fniss...

ca 9.30 anländer vi till lokalen och letar oss in till porten så vi kan lasta av alla saker. Det blir ju ett evinnerligt bärande när man har saker att sälja med sig... PHU! Räcker nästan med att släpa pysselväskan jussom. (se gårdagens inlägg så förstår ni vad jag menar!)  Nåja, in kom vi och upp kom vi (tack och lov för hissar!) så vi kunde börja installera oss. Vi var ingalunda först på plats så många hade redan hunnit få sig plats och nästan börjat pyssla redan. 

Eftersom jag inte hade så mycket butikssaker med mig packade jag ganska fort upp dessa (med god hjälp av Vixxan - tusen tack vännen!!!) och kunde sedan packa upp lite pysselsaker för att sedan sätta mig och.... FIKA!! :-D
Träffen bjöd på "frukost" när vi kom -mycket uppskattat.  Sen kunde man börja dra lite i pysselsakerna varvat med att ta betalt av dom som handlade. Tanken var från början att både kunna pyssla och sälja lite så därför släpade jag inte med mig så himla mycket säljsaker utan kunde sitta vid ett av borden bredvid och pyssla under tiden som folk gick runt och kollade saker.

Här är min lilla "hörna" med InkyWings säljsaker:
image343

Jämför med Stellas + Papp & Scrap som oxå var där och sålde med sina butiker - där fanns betyyyydligt mycket mer att botanisera i. ;-DD
 

OK - erkänner, det slank med ett par nya papper och lite chipboard-bokstäver hem.... fniss...  Hur ska man kunna motstå när det finns rakt framför näsan på en??? (kan ju inte gå och blunda hela dagen HAHA)

Här är en del av gänget som satt och pysslade - bra lokal, kanske kunde ha varit lite mer ljus men det var inget jag retade upp mig nämnvärt på.
    (vill du inte synas på bild så säg till så suddar jag ut dig!)

Fint fixat med mackor, te, kaffe och godis så det var inga problem att klara av dagen.  Mat fanns ju runt hörnet att gå och käka eftersom vi var mitt inne i Örebro. Vi "Dalmasar" överlevde med hjälp av Burger King och en Pizzeria. ;-D

Har inte hunnit fota mina LO som jag gjorde ännu, någon saknar rubrik och någon ska dekoreras lite mer, men jag TROR det blev 4 eller kanske 5 st till slut. Helt ok tycker jag för det blev ju lite springande i och med att man skulle iväg och äta osv oxå!  Runt 20.30 började dom flesta packa ihop och så även vi. Det gick dock ganska fort så strax före 21.30 var vi på väg hemåt igen. Lite jobbigare att köra hem så klart eftersom det var mörkt och man var trött efter dagens pyssel, men det gick bra. Stöp i säng lite över midnatt.

FLER pysseldagar åt folket!!! ;-DDD  Det är ju så himla kul när man väl är där - även om iallafall jag är en sån person som fasar lite för att packa och sedan gruvar mig för att packa upp eländet på rätt ställe när man kommer hem igen sen. fniss.... 

Kommentarer
Postat av: Milo

Det låter som att du hade jätteskoj! =) Härligt att sitta så med massa folk och pyssla!
Kram

Postat av: Elisa

Fler pysseldagar åt norrlänningarna, skulle jag vilja säga! Här finns inget... :o(
Låter som en väldigt härlig dag!

2007-08-26 @ 18:26:43
URL: http://www.elwa.se/galleri
Postat av: Sofia Wernmyr / Pysselmyran

Vilken härlig dag du haft! :-) Pyssel är hälsa för själen!!!
Kram / Sofia

2007-08-26 @ 22:40:48
URL: http://pysselmyran.blogg.se
Postat av: Sofia Wernmyr / Pysselmyran

Vilken härlig dag du haft! :-) Pyssel är hälsa för själen!!!
Kram / Sofia

2007-08-26 @ 22:42:28
URL: http://pysselmyran.blogg.se
Postat av: Mari alias Lalla74

Høres ut som du har hatt en fin dag. Lykke til videre!!

2007-08-27 @ 09:31:36
URL: http://lalla74.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Låter som en helt förträfflig dag! Visst är det inspirerande att sitta tillsammans och pyssla. Fast jag säger precis som du att den perfekta packningen är svår att få till. Trots att jag tror att det mest väsentliga är med, så sitter jag nästan alltid och grämer mig över att jag saknar det ena eller det andra. Men då brukar det ju finnas möjlighet att låna av varandra. Eller köpa nytt ... på Örebroträffen verkade det ju inte vara brist på frestelser ;-)

2007-08-28 @ 09:44:27
URL: http://inola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback