Sommarbilder

Är det någonstans i vårt avlånga land som det inte är värme nu? Hoppas alla kan njuta av det härliga vädret.  Släppte ut hästarna i morse och redan då var det nästan varmt. (+15) Det blev inga morgonkort idag, men jag sitter och leker här vid frukostbordet och plockar in bilder från kameran till den bärbara. Måste ju kolla att det funkar så jag kan ladda ur kameran på semestern om det behövs. Himla smajsigt!

Plockade in några bilder från gårdagens lilla utflykt på sjöbotten.


utsikt från fikaplast
Utsikt "hemåt" från den plats vi satt och fikade på. Här kan man absolut finna lugn och ro!


crocs
Kunde inte motstå ett litet foto på croccisarna oxå där i gröngräset. :-)

timmerknut 2
På andra sidan om oss hade vi denna lilla lada - självklart inbjöd den till några foton på knutarna.
Gillar dom här gamla, slitna gråa timmerknutarna. Läckert mot det gröna!

timmerknut 1
Den andra knuten fick oxå vara med. ;-)

timmerknut i akvarell
Och så passade jag på att måla en akvarelltavla av timmerknuten när jag ändå satt där...
eller?
Näe, så duktig är jag tyvärr inte. Datorn var duktigare på det där... fniss... men visst blev det läckert! En liten knapptryckning så var det klart. Måste nog printa ut detta och förstora - älskar akvarellmålningar!

Återkommer om dagen bjuder på nått spännande....
Njut av sol och värme!

Lite senare.... glömde ju bilden på mitt lilla "dopp" i ån i grannbyn...fniss...
Tådopp i lindor
Ka-ka-ka-kalllllltttt  till att börja med, sen rätt behagligt. Men att bada mer än så här är överreklamerat, jag är nog en badkruka i det fallet. Är sällan sugen på att bada ute, duscha går bra för min del. :-)
Killarna i familjen plaskade däremot på som två sjöodjur i vattnet. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback