Varmt!

Phu - kommer värmen kommer den med besked! :-)

Jag bestämde mig iallafall för att försöka njuuuuta av den då vi inte sett så mycket av varken sol eller värme i sommar, så efter lunch gick jag och Frida ner på sjöbotten med fika och lite pysselsaker packade! :-)

Vi gick en bra bit ut och så satte vi oss i gräset på en åker och njööööt. (iallafall en stund - sen blev det nästan olidligt varmt att sitta mitt i solen... fniss... vagnen räckte lagom att skugga Frida, men knappast mig.)  Vi fikade iallafall lite, målade var sin teckning och jag hann med att bläddra lite i en ny tidning. Härligt! Sen traskade vi hem och satte oss för att pusta i skuggan en stund. Ser nu att jag tydligen fått lite färg på mig oxå för axlarna har intagit en lätt rosa-ton. Hrrrmm! Kort är tagna - kommer så småningom!


För er som undrar hur det går med organiseringen så pustar jag lite, men jag har inte varit helt på lata sidan! Jag har rivit ner allt "bröte" som satt på min egengjorda "nätvägg" till höger om mig vid skrivbordet. (rulla ner så hittar du bilder på det mesta) Alla småsaker fick en bättre plats bland liknande prylar, en del hamnade i "ge-bort-backen" och garn + papperssnören + verktyg blev kvar på nätet . Känns betydligt bättre och översiktligt.

Sen håller jag även på att gå igenom alla stickers och andra "platta" saker. Tänkte organisera dom i en Sticker Binder efter ett system som dom föreslår till en annan sån här organiseringsgrunka som är betydligt dyrare. (men faktum är att jag skulle vilja ha en - OM jag hade den platsen på ett bord nån stans i mina drömmars rum!) Den finns med bland annonserna i nästan varenda CK - attans att jag har sånt värdelöst minne att jag aldrig kommer ihåg namn på saker. SUCK!  Anyway - dom sorterar så här:
1) Bokstäver, alfabet etc.
2) Årstider (alt. månader)
3) Ämnen man scrappar ofta om - tex - Sport, Nån hobby, Barn, Jul - ja, det där bestämmer man själv!
4) Färg. (allt övrigt som inte passar in någonstans i övriga 3 grupper sorteras in här efter färg istället)

Känns faktiskt som ett ganska vettigt sätt att organisera så det är vad jag pysslar med nu - tar lite tid bara. Tänkte alltså använda en (två) stickers binder till detta istället för den dyra grunkan jag ändå inte har plats för. :-)



Light-packning till semestern!?  Usch, hur gör man det? Vill absolut ta med mig lite pyssel på semestern för jag vet att jag kommer få ett par tillfällen till pyssel.... men vad ska man prioritera egentligen? Funderade på att ta med ett litet tomt album och helt enkelt scrappa om varje dag på semestern... och sätta in fotona sen? Tror ni det skulle funka? Om inte annat ska jag ta med en anteckningsbok och skriva om det vi gör så jag kan komma ihåg det tills jag ska scrappa sen. (läs: riva ut sidorna och smacka fast dom på mina LO är planen!)
Tidningar ska absolut med och nån stackars affär ska jag väl lyckas lura in gubben i oxå... hehe.... Måste ju fixa så jag inte får abstinens under frånvaron från pysselhörnan. ;-)

Nån som brukar ta med Light-packning? Vad tar ni med er?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback