Tack alla vänner!

Tack för grattishälsningar, fina kort och små presenter! :-)  Mycket uppskattat må ni tro. Det har dykt upp varma goa raggsockor från Torslanda-hållet, en värmande liten sko (dock något liten men med inbyggd klocka... fniss.) från Rörviksskogarna, en härligt dekorerad 3-kantig ask som fångade min nyfikenhet... den var liksom inte ens öppnad, fast den var dekorerad! Hmm.... spännande. Min gissning föll på badatteraljer eller godis och det visade sig vara det sistnämnda. HEHE - inte helt fel! Tack Jessica! (hittar inte ditt telefonnummer just nu!)

Här är vädret svinkallt och passar utmärkt att vara INOMHUS i. Brrr! I morse visade det -18 grader och det är kallast än så länge.... uscha! Där rök vår ridtur med buller och bananer. Vi har för länge sedan slutat med dumma saker som att ut och rida när det är lägre än -12 eller så. Finns ingen anledning. Hästarna blir bara blöta och svettiga och tar 2 dagar på sig att torka typ.... näe, dom får ha lite spontan vinter-vila till och från istället. Det kommer bättre dagar.

Igår kröp vi dock ut pappa och jag och testade ett kameraobjektiv som han hade. Det resulterade i lite kort på frosten ute från alla möjliga vinklar och vrår. Är sugen på att gå ut i dag igen, men då får den nog ta och värma på sig nån mer grad först. Är ju bara nån timme kvar innan solen går ner så....
Ska visa lite frost-bilder inom kort!

På pysselfronten bara lite nytt... har gjort i ordning lite tändsticksaskar till en julmarknad på lördag. Inga mängder, tror jag har 7-8 st. av största och mellanstorleken än så länge. Kanske blir några minisar oxå. Gjorde även ett par små album, så får vi se om dom går att sälja oxå. (blir ju mer som små block)

Bara julledigheten slår in och huset är hyfsat röjt så ska jag viga några dagar åt PYSSEL för mig själv. Eller... kanske blir det först ett par dagars städning i pysselvrån eller hur det nu var... nåja, vi trycker in lite av varje på schemat så blir det nog toppen! ;-DD

I övrigt hittade jag via
Sara fram till forumet Skrubba - där man via ett strukturerat sätt löser städningen lite smidigare fördelat över veckans alla dagar och delar upp hemmet i olika zoner. Blir ju lite extra i början för att ta reda på det värsta, men på sikt så tycker jag det låter intressant - jag som hatar att städa kanske kan lägga manken till och offra några minuter här och där och så småningom få en lite mindre kaosartad hemmamiljö. hehe..  Fast det gäller ju att övriga familjen har viss förståelse för det här med städning oxå. Leksaker mm är något jag absolut INTE går och plockar varje dag... inte ens varannan eller var tredje.... dom ligger ju utspridda igen på ungefär 2.5 sekunder blankt så det kvittar. Man får putta undan dom när man dammsuger helt enkelt! ;-)

Nog med tjöt - ni vill väl se bilder kan jag tro... så det lovar jag till nästa inlägg.

Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Förstår att du fyllt år, GRATTIS i efterskott!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback