Tomten! -jag önskar mig....

Jag blev utmanad av Christine att skriva en önskelista med 7 önskningar....
Egentligen tycker jag inte alls om sånna här utmaningar eller "taggningar" osv, men så kom jag ju på det, att hur i all sin dar ska tomten egentligen veta vad jag önskar mig om jag inte skriver en önskelista??? ;-)

Nu tror ju inte jag att "min" tomte tittar här, men strunt samma....

Kan ju börja och avsluta listan som alla andra - fred på jorden, en snäll familj, få vara lycklig och frisk osv... osv... men för mig är detta så uppenbart att man önskar sig så det behöver jag liksom inte plita ner. Visst, man ska inte ta något för självklart, men för *mig* är detta självklart! Sen är det så att hos oss i vår familj är det bara barnen som får julklappar, vi andra struntar i att köpa (konsumera) något annat än på sin höjd en chokladask. ;-)  (vilket inte är fy skam heller.. hehe)  SÅ med andra ord så behöver jag egentligen inte skriva nån önskelista... OM det inte vore för att jag faktiskt har fått äran att fylla år oxå så här före jul... så min lista brukar bli lite kombinerad önskelista för både julen och födelsedagen. DÅ kanske det finns några mikroskopiska chanser åtminstonde att ev. få nått litet paket. ;-)

Så - here we go.

1:  Vikbar blixt till min nya kamera
2:  En BRA pannlampa som jag kan ha när vi rider på kvällarna. (CO har en bra *dyr* lampa... ehr)
3:  Ett städat pysselrum. (Ok - det lär jag nog inte *få* utan ansträngning av mig själv, men kanske kan jag få tiden över jul att fixa och dona lite??? blink - blink)
4:  ....... ja, här slutar nog min önskelista faktiskt... har inget annat som jag känner att jag verkligen trånar efter just för tillfället....
5:  Jo - ska vara en barnfri helg kanske tillsammans med min man - men det kan jag önska mig till 2015 eller nått!

PS - snäll har jag varit, men det vete katten om jag ätit min gröt varje kväll.... fniss...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback