Trött under håret...

...och det utan en enda droppe i går kväll! Jepp, så är det - börjar nog bli för gammal helt enkelt.

Hade en toppenhärlig kväll igår med julbord och underhållning av
Svenne RubinsLerdalshöjden! Konstaterade nämligen att det inte skulle bli något julbord alls i år eftersom maken inte har nån fast anställning och när ett par grannar kom hem efter att ha varit på detsamma julbordet så fick jag den eminenta idén att helt enkelt bjuda mig själv med respektive på julbord. Hepp!

Som lite kuriosa kan då nämnas varför vi valde just "detta" julbord med dylik underhållning är att vi träffades för 14 år sedan när just Svenne Rubins spelade på det dåvarande Goldis. ;-DD Och ja - dom är sig lika.... tokiga... underhållande.... ordvrängande.... som vanligt!

Maten serverades från 19.00 och underhållningen presenterades i 3 akter.... så vid 23-tiden var vi proppmätta och nöjda och drog oss hemöver. Våra barn sussade sött och vi tackade farmor och farfar för kvällens insats.

Tyvärr tog jag aldrig med mig nån kamera (gräm, gräm) så jag har inga häftiga bilder på Svenne själv när han steppade runt på borden i sista akt.... ;-DD  Men vill ni se bilder så finns det säkert nått på deras hemsida - länkat i början här... (pekar uppåt)

När vi åkte hem sedan så gnistrade det underbart veckert i all frost som satt sig på träden. Ytterligare ett tillfälle då jag önskat att man haft kameran med sig - även om det  varit knepigt att fota mitt i natten kanske... ehhrr....  får kanske offra en promenad under dagen istället.... vem vet. Vi har dock inte lika mycket frost här hemma som det var uppe i Rättvik bredvid Siljan. (typiskt)

Kanske ska man ägna dagen åt att fixa klart julkorten för postning.... låter som en bra idé tror jag. :-)

Kommentarer
Postat av: Jessica - tussan

Jag tycker att du bara ska slappa och njuta av din dag idag :O)
Grattis-kram från mig

Postat av: Elisa

Hoppas du haft en härlig dag ändå trots betongkepan! Här har det varit sol och rimfrost, jättevackert. Vi var ute och plockade enris, och det var enorma kristallbildningar i skogen. Hade JAG kameran med? Nä.

2007-12-16 @ 15:16:09
URL: http://www.elwan.blogg.se
Postat av: Annis Karlsson

Grattis på födelsedagen, Lisa! :-) Kram från Annis i Skåne

2007-12-16 @ 16:30:26
Postat av: Ann-Louice

Grattis på födelsedagen!!

Hoppas du har en bra dag!

Kram

Ann-Louice

2007-12-16 @ 17:50:44
URL: http://ann-louice.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback