Gårdagens "guldkanter"....

Ja, faktum är att varje dag brukar ha sin guldkant, även om det ibland kan vara svårt att hitta den.  Igår var det en sjukt stressande dag med mycket tjat och gnat och några guldkanter såg jag inte röken av... förrän jag gått och lagt mig!! DÅ kom jag på flera stycken! :-) Tänk att det kan vara så svårt att plocka fram dom direkt!

1) En maffig sprillans ny katalog från
Stampin Up kom med posten från min Amerikanska bekantskap! WOW säger jag bara... jag dregglade läääänge och blev såååå himla kort-inspirerad. Älskar den rena enkla stilen dom har på exemplen i katalogerna! (katalogen finns online för dig som är nyfiken!)

2) En ridtur barbacka på min rufsiga islandshäst. Skulle först inte rida alls - för jag hann inte till den tid vi bestämt, så jag tänkte bara "slänga in honom i stallet" när jag kom på att jag istället skulle ta en "relax-tur" barbacka ut på sjöbotten. Sagt och gjort - uppehåll, nästan vindstilla, varmt och en häst som faktiskt lyssnade och promenixade i så sakta mak jag önskade mig. Mådde klart bättre när vi kom hem!

3) En del grannar kan man vara utan medans andra sätter den starkaste guldkanten på någon annans liv utan att ens veta om det! Jo, så kan det vara! :-) Igår när vi lagt oss började grannen spela ko-horn och eftersom vi har sovrumsfönstret på glänt hörs det alldeles prima. Det är helt *underbart* att höra!!! Rogivande, vackert och alldeles.... underbart! Gamla vallvisor skulle jag tippa.... och många låtar blev det kvällen till ära. TACK kära granne! Det var även här jag kom på vilka guldkanter min dag faktiskt blivit förgylld med.

Såååå, idag tog jag mig lite tid och pysslade! Stämplade KORT i riktig Stampin Up-anda eftersom jag blev så inspirerad av katalogen. Rotade till och med fram ett gäng stämplar från Stampin Up som jag knappt hunnit prova (Läs: hade inte ens monterat).  Stämplade upp ett gäng och målade med akvarell, skar till papperen med motiv och letade sedan på kortbaser i spillbitsmapparna och även lite mönsterpapper.

På med ett band (passade bra eftersom jag nyss fått hem en skaplig bunt!!) och sedan smäcka dit motivet på topp. KANONERS!  Så på några timmar (ja, jag stressade inte för en gångs skull, även om korten är busenkla...) så hade jag 4 + 5 kort klara.

Här är korten:
SU-glassar

SU-strandflicka
Gillar texten jag stämplade på dom blå korten:
*The best things in life are not free, but priceless.*

Dagens guldkant?  -Att få sitta ner och pyssla så klart! :-)

Kommentarer
Postat av: Gunvor

Härligt fina kort Lisa! Tack för den guldkanten i min tillvaro i kväll.

Postat av: Helena

Låter som du hade en härlig dag. Visst är islänningar härliga :)
/Helena
ps jättefina kort såklart ! ds

Postat av: elsamaja

Skulle nån börja spela på kohorn här i Nynäshamn, på kvällen, blev den stackarn säkert ihjälslagen.
Jag har hört det när jag varit hos brorsan i Sunnanäng, han har en granne som brukar spela, och jag håller defenitivt med dej, att det är sååå rofyllt och vackert att lyssna på, men så tycker jag ju om udda instrument och folkmusik också.
Vilka fina stämplar, speciellt den med tjejen, finns den stämpeln att köpa nånstans i sverige, tror du?
Ha det gott

2007-07-25 @ 12:48:01
URL: http://elsamajarun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback