Testat Gamsol igen...

Testade lite förut med saker jag hade hemma men blev inte speciellt nöjd. Men skam den som ger sig... ;-) Inköp av lite *riktiga* färger + bättre lösningsmedel för ändamålet och så på't igen!

Och sen fick jag så klart lov att testa lite olika pennor igen - när jag väl hittat ett lösningsmedel (tack
Sara!!) som funkade med denna teknik.

Det blev tre olika märken på pennor - samma lösningsmedel (Beckers "A").

image206 image207 image208

Det känns som bilderna talar sitt tydliga språk.
Alla "gick" att använda - men Prismas var klart BÄST att måla med. Färgerna poppade ut och blev klara och fina och färgen följde med fint när man "stompfade" ut den mot mitten.
Nån av Generals och Derwent (minns inte vilken nu) riktigt "gnisslade" när man skulle dra ut färgen... HUA!!!
Så visst kan det löna sig att satsa på kvalitet!!



Idag - söndag - har varit en riktig *latdag*. Har varit totalt trött i hjärnan och knappt orkat med nått alls. Fast jo, lite har man väl gjort om man funderar....
Pysslat några LO * Bäddat om i sängarna * Fixat två mål mat * Sovit middag (ehhrr) * Slösurfat  X antal gånger * Tagit in hästen - lagom när regnvädret kom, vad annars?? Suck....     så jo, visst har man väl gjort liiiiite ändå.



Har även fått totalt släpp på min pysselhörna och konstaterat att NÅGOT måste göras. Hittade härliga lådor på IKEA som jag tänkte skulle passa att göra något med på skrivbordet som nått slags hyllsystem. Problemet var ju bara det att dom inte fanns på IKEA i Valbo.... men tack vare underbart gulliga Ingrid så har det löst sig!!  Så nu är ett gäng lådor på väg med specialleverans från Gbg till Falun och det är betydligt närmare än att ta sig till Uppsala i alla fall. :-DD Nu gäller det bara att orka ta tag i och pyssla om allt på skrivbordet och hålla tummarna för att det kan bli lite bättre i slutänden!!  
  
Kan ni begripa - detta kaos sitter jag och pysslar i just nu (OK - något bättre för jag lyckades pilla om och städa en del i slutet på förra veckan, men det var ju en droppen i havet jämfört med).
För din egen skull - klicka inte upp bilden om du är allergisk mot kaos!!! :-DDD
Jag får väl kalla denna bild för "Före" och hoppas att det inom snar framtid kan bli en "Efter-bild".

Kommentarer
Postat av: Karin SN

Ah! Då ska jag fundera på om jag är sugen på Gamsol och isåfall satsa på Prisma. Tack för visningen :-) Och hjälp! Ja, jag förstår att det är dags för en omorganisation. Varför blir pysselplatserna så föresten? De verkar dessutom sträva mot det tillståndet på något mystiskt vis...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback