Krypande och flygande

Många djur blir det ibland... arga hästar, burrande pippisar och så dessa små
krabater som dök upp under helgen.

Den första igår.... satt innanför vårt "myggdraperi" vid bakdörren.
SÖT VA???
Ödla

Fick ju bara lov att ta ett gäng kort eftersom den inte var ett dugg rädd heller. Fick ett par fina macro-bilder på huvudet till och med. :-)  Storlek... tja... kanske 12 -13 cm med svansen...   Fast den rackarn smet in när jag skulle putta ut den från tröskeln lite försiktigt... fniss.. så vi fick jaga den och stoppa med en liten burk och mota iväg den ut genom dörren igen. Sen höll den sig ute!

Den andra krabaten räddade vi upp från backen idag från ev. katt-rackare som säkert velat haft den som middag!
En Tornsvala som förmodligen trillat ur sitt bo.
Svalan

Väldigt slö och likgiltig pga värmen men efter ett tag i skuggan + lite vatten började den pigga på sig så vi ska se om vi kan få upp den i luften igen till ev. föräldrar och syskon.



Sen har jag faktiskt lyckats stämpla ett helt kort idag oxå! Kors i taket va?
Lekte lite med ett par nya Stampendous-stämplar som kom för ett tag sedan. Ska försöka få ut dom i butiken oxå så ni har chans att inhandla ett eget exemplar! ;-)
Sommarbin

Härligt "sommar-surr" va? :-)  Ganska söta dom här bina - finns en del olika, men jag tog hem dessa två + en större stämpel med 3 på samma.  Kortet lär dyka upp i företagsbloggen oxå så ni får ha överseende med att det blir "dubbelt". Måste ju ändå få skryta med att jag gjort ett kort - visst?

I övrigt har det varit hett som i "H" hela veckan här... 29-30 grader i skuggan om dagarna så man kan inte göra annat än att flämta. Tur det blir lite annat väder nu till veckan! Man orkar liksom inte med solen hur länge som helst!
Bruna armar fick man i ett nafs - men sen kände jag att jag fick försöka hålla mig ur solen för att dom inte skulle bli snyggt kräftröda oxå.... det går bra till en lagom gräns.

Dags att njuta en stund på altanen innan man ska knoppa!

Kommentarer
Postat av: Sara

Tornseglare som hamnat på marken kan inte ta sej upp själva. De har så korta ben och så långa segelvingar att man måste sätta dom högt så de kan "kasta sej ut". Vatten och skugga var säkert bästa medicinen! Det är ingen unge på bilden - den ser vuxen ut.

Postat av: Milo

Åh!!! Vilken gudomligt söt tornsvala!!!! Underbar!!!!
Kram

2007-06-13 @ 17:18:29
URL: http://gothwitch.net
Postat av: Gunvor

Jättefint och somrigt kort med bina! Fast jag höll på att sätta kaffet i halsen när jag surfade in och möttes av en ormliknande varelse här i bloggen ... brrrrrrrrrrrr!

2007-06-14 @ 10:23:04
URL: http://gunvors.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback