Julkortspyssel

Idag har jag varit iväg och haft julkortspyssel med ca 30 personer! Ett härligt gäng ungdomar + några vuxna. Det var träff i en förening och som aktivitet hade dom alltså julkortspyssel och jag var inbjuden för att hålla i detta. Kuligt! Det pysslades för fulla muggar och det lät som alla var nöjda när dom traskade iväg med sina två kort som dom fått stämpla, måla och sätta ihop. 

Efter julkortspysslet var det tårtbuffé! Ja, ni fattar va??? Inte kan man ha karaktär nog att motstå en sån inbjudan? ;-DD  Fick självklart lov att prova några av läckerbitarna som man aldrig ätit förut. 4 olika blev det,  fast jag hoppade kladdkakan och princesståtan, även om jag verkligen hade lust att sätta tänderna i dom oxå. hehe (dom visste man ju hur dom smakade så jag körde taktiskt!) Och NEJ, det blev flisor av tårtan - inga riktiga bitar - vad tror ni om mig??? HAHA!

När jag kom hem kastade jag mig över pysslet här hemma. En julgransprydnad till utmaning 9 i stämpelstafetten skulle fixas innan deadline kl. 20.00 ikväll. Lika bra att göra det med det samma. Fick rota lite i lådorna efter "gammal skåpmat" som jag visste fanns, och när allt var klart var det bara att traska ut i kylan och hänga upp den i granen som redan är uppställd med adventsljusen i. (passande!) Bara att hålla tummarna nu för att nån röstar på *mitt* bidrag... fniss.

  Kort från igår på Torsten. Han fick besök av Cissi och dom lekte ett par timmar på eftermiddagen och sen var han helt slut stackarn! När Cissi gått hem igen somnade han helt plakat lite var stans...  (ungarna störde honom ibland)  Just nu sitter han här på databordet och nickar... han är så trött så han nästan ramlar. (vad han nu ska envisas med att sätta sig upp hela tiden för - han lägger sig nämligen mellan varven och somnar BUMS!) Cissi hade visst varit här inne en stund idag oxå för svärmor bakade lusselängder och ville inte ha nån katt som hjälpte henne trampa degen. ;-DDD  (deras katt är väldigt huslig och måste vara med vid matlagning, bak och disk... överallt är hon och snokar!)
Kort från gårdagen på buskattorna kommer så småningom - ska trixa ur dom ur kameran först.



Dagens guldkorn:  Att se engagemanget hos alla julkortspysslande ungdomar!, Det är lördag. Jag slipper laga mat idag, det mesta på veckans lista är klart.
Dagens pestråtta:  Lite kyligt i morse (-9), en lätt huvudvärk (som troligen beror på en halvtaskig lunch bestående av varmkorv och tårta... ehhrrr....)

Kommentarer
Postat av: Sara - SaGam

Hälsa Torsten att han har en kompis i mig. Jag brukar sitta uppe och pyssla nätterna genom och nickar väldigt gärna till när som under dagarna...
kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback