Snö, stämplat & Torsten.

Man kanske ska vara försiktig med vad man önskar har jag just upptäckt...  för om "mer jul" är samma sak som *mer snö* så har jag fått min önskan uppfylld med råge under natten och dagen. ;-D  Det började igår kväll med en lätt "glasering" i form av fint fint regn till en temperatur strax under nollan = isglasyr! 

Vi var ute och red en sväng och när vi kom tillbaka insåg vi att överallt där vi var blöta av regnet var det en tunn frusen yta. Läckert på sitt vis men lite oroväckande när man tänkte på att samma sak även landade på vägarna. Hua!

Och som sagt... det har snöat här precis HELA dagen!! *allting är vitt-vitt-vitt.... * (fast hellre snö än regn den här årstiden om jag får rösta!)
 
   (taget på fm!)

Här är lite kort som jag knåpat ihop. Enkla modeller som passade bra till det julkortspyssel jag var iväg på, och jag tror baske mig att merparten av mina egna julkort som jag ska skicka kommer bli i samma stil. Tyvärr har jag inte tiden att lägga flera timmar på varje kort när man behöver knåpa ihop si så där 50-60 julkort!! Då får man välja något som går undan. ;-D

image506
(notera vem som skulle vara med och spana!!)

Sen tog jag kort på tändsticksasken jag pillade ihop utom tävlan - hann ju inte skicka in den till utmaningen så jag gjorde klart den ändå och fick mersmak så klart. Måste handla lite fler askar att dekorera, blir nog lämpligt till en kommande julmarknad!
 
och ett par andra julkort som blivit till i bara farten när jag pysslat med annat...
 
Måste bara visa det första kortet jag tog på det här "rutiga" kortet... hade en nyfiken herre där i "rätt ögonblick".


Så, eftersom herr´n är så sugen på att vara med på bild så får jag väl förära honom en alldeles egen bild istället! :-)

image511
Blev lite för ljust kanske... har märkt att blixten på den nya kameran är ganska "skarp" - speciellt om man tar på saker väldigt nära. (tyvärr) Antar att det går att åtgärda med lite andra inställningar än "auto" men det är inget jag orkar gräva i just nu... Kanske man kan önska en lös blixt av tomten oxå... ska nog prova! 

image514

Gulligt va? ;-)



Dagens guldkorn: Doften av nybakat bröd (svärmor har bakat "bakubulla" här inne idag!), att ha anledning att vara inne när vädret är så "vitt", I morgon är det FREDAG och då åker vi till GLOBEN!!! YES!!
Dagens pestråtta: egentligen ingen alls faktiskt!

Kommentarer
Postat av: Sara - SaGam

tycker torsten e en kool katt!
och önskar dte var vinter här med. vi har 6+ och ösregn....
ha så kul i globen

Postat av: Gunvor

Å så fina kort Lisa! Och asken var jättesöt - synd att du inte hann få den klar inom tävlingstiden!
Kram, Gunvor

2007-12-01 @ 17:44:16
URL: http://gunvors.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback