Idag var det pysseldag!

Härliga tider. Idag kunde jag sätta mig ner efter att ha haft en låååång seeeeeg söndagmorgon med slapp av stora mått. Gubben jobbar, barnen leker.... och jag.... jag fick pyssla!! :-)  YES!

En sida före lunch pillade jag ihop och med tanke på att klockan är strax före 16 och jag efter lunch knåpat ihop 5 sidor till OCH fixat fika åt barnen (rester av gårdagens kalas) så känns det helt ok idag. ;-) Är på betydligt bättre humör nu känner jag.

Foto med skapade alster kommer inom kort - fotar och lägger in till kvällen.

Har en inplanerad ridtur innan mörkret faller och sen skall det matas och vattnas lite kusar ute i hagen. Ja, alltså inte vattna *på* hästarna utan dom vill gärna ha lite vatten i sina baljor. ;-) Sen får jag se om jag själv får lite mat i mig när jag kommer hem. (skulle tro det)  DÅ har jag ett ganska läskigt uppdrag.... att förklara för gubben att jag "beställt" en kattunge!!! GULP!  Har frågat 1000 gånger om vi inte ska ha en katt - så där retsamt, men hans svar har alltid varit entydigt - NEJ! fniss... 
Till saken hör att svärisarna nyss fått hem en kattunge och det skulle passa väldigt bra just "nu" om vi oxå vill ha en katt att introducera dom för varandra så får dom växa upp här på gården tillsammans. Så var min tanke. (får se om den blir bra eller dålig... ehrrr...)  Nåja, om inte gubben slänger ut mig så flyttar kattungen in under allhelgona-helgen.  Tror det får bli en "Smulan".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback