Flera stafettbidrag

Utmaning 11 är avgjord (vi hade ingen i finalen) och till utmaning 12 råkade vår lagledare missa att skicka in i tid pga att hon blev sjuk, så dessa båda kan jag oxå visa nu. ;-)

Utmaning 11:
image380
Till denna skulle vi "kopiera" en skiss, me ändå ha en personlig tousch på den. Eftersom jag gillar skisser så var det roligt. TYVÄRR blev bakgrundspapperet (ett Bazzill) alldeles rutigt när jag förminskade bilden lite och jag är ingen fena på att trixa i bildprogrammen så jag visste inte hur jag skulle få väck det .

Nån som har några bra tips på hur man tar kort och sedan förminskar bra???  OK - scanna brukar bli snyggast, men min multi-maskin scannar USELT och jag vägrar stitcha ihop bilder så jag föredrar att ta kort faktiskt!  På kortet ovan har jag tagit med en lite lägre upplösning på kameran för att inte få bilden så stor från början, och sedan förminskat till max 500 pixlar bred. (gör det i Paint Shop Pro)  Fotograferade utomhus så ingen blixt är använd.

Nåja, här är utmaning 12:
image381
(den som vi missade att skicka in i tid)
Här skulle fokus ligga på "Journaling" så det betydde "mer än två rader text" och mitt resultat blev alltså så här. Inte våldsamt mycket text kanske, men det kändes bra och jag är nöjd.



Globen "here we come" - japp, för 11 året åker jag och en kompis och tittar på Stockholm Horse Show som är i Globen. Lika roligt varje gång att få komma hemmifrån, kolla på hästar och ha chans att shoppa hästprylar om man har lust (och råd). ;-)  I år sover vi dessutom kvar och lyxar till oss på hotell - skönt att slippa köra hem "miss i nassen" när showen slutar runt 23.30.


Dagens guldkorn: ÄÄÄÄÄÄntligen Fredag!!!!  (det är nått speciellt med fredagar - eller hur?)
Dagens pestråtta:   -har inte sett skymten av någon ännu....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback