På benen än så länge

och jag hoppas jag får fortsätta vara det!  YAK!

Lilltjejen åkte på värsta vinterkräkan (måste det ha varit) natten till måndagen och vem tror ni åker på att ta hand om detta eftersom gubben skall upp till jobbet kl. 05. Yes - mamman i huset! Sov typ 20 min varje timme och var vaken resterande.... hann lagom slumra av utmattning så var det igång igen. 12 timmar tog det - sen var det lugnt.... ända fram till natten mot tisdagen då det "tog om" eller hur man uttrycker det.... fast då var det "bara" morgontimmarna så lite fick man ju sova iallafall.

Urrk ja....  jag har preparerat mig med hel vitpeppar och potatismjöl utrört i vatten som tydligen var det senaste tipset. Funkar det så visst - jag offrar mig och dricker lite sånt oxå! ;-DDD 

Så måndag och tisdag tillbringade jag sittandes i soffan bredvid dottern som inte orkade mycket annat än att ligga och titta på TV och givetvis krävde sällskap. Det var bara att bunkra upp med div prylar som kunde pysslas med på soffkanten. Fick semesterbilderna från både 05 och 06 instoppade i plastfickor (!), en del journaling skriven till LO's tillverkade för X antal år sedan som aldrig blivit klara.... (phu) och så passade jag på att stämpla upp lite av mina egna journaling (scrap) stämplar och klippa ut så det finns klart att bara plutta på en scrapsida vid senare tillfälle! Smart sätt för att använda stämplarna mer! (Tack Sofia Myra för den poletten!)

Jaaa..... nu stundar Dalapysslingen på lördag och ni kan ana att jag inte har det minsta lust att bli sjuk tills dess!!! Det värsta med sånna här kräkor är ju att man inte känner sig speciellt sjuk i förväg utan att det bara kommer.... BANG - som en blixt från klar himmel. Känns ju upplyftande. (INTE) Äsch, jag får vara optimist och packa mina väskor iallafall så får vi se vad som händer.  En liiiiiiten smolk är dock att gubben (!) kände sig lite halvkrasslig i magen nu ikväll.... suck!!!! Hoppas det som vanligt är "något han ätit". fniss...

BTW så har vi haft ett underbart väder här idag. Riktigt varmt och nu på kvällen tog vi oss en ridtur och det var helt sagolikt härligt ute! Absolut VÅR i luften... helt klart. Till och med Tussilagon börjar kika upp i vägkanten märkte jag (har jag helt missat) så nu blir det till att ta en promenad med kameran i morgon.



Dagens guldkorn:  Det måste vara VÅR i luften, pyssel på lördag, Glada barn.
Dagens pestråtta:  den giftiga kräkan som lurar bakom hörnet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback