Gravid makabert ihjältrampad + 3000 steg...

Var precis ner till stallet och "bäddade sängen" åt Móri innan jag skulle hämta honom från hagen. När jag satte tillbaka skottkärran så kom det nått mörkt krypande på golvet som jag uppfattade som en jättestor spyfluga ungefär... stampade så klart snabbt ihjäl den men det blev liksom lite på sidan bara och på en blixtsekund så vimlade det av milimeterstorasmå varelser runt om den stora.... jag hade visst stampat ihjäl en "gravid" spindel! UÄCK!  Stampade lite till och lämnade sedan slagfältet bakom mig....

.... för att gå ut i hagen och hämta hästen... som naturligtvis stod lääängst bort i nedre hörnet av hagen. (var annars?) För den som inte vet hur vår hage ser ut kan jag berätta att den för tillfället består av 3st 2ha-hagar! (ca 6ha totalt!!!) Räknade på skoj ut att det är cirkus 600 steg tvärs igenom hagen (lite mer på diagonalen då så klart!).  Så totalt bestod min stallrunda av cirka 3000 steg idag! Det tär på en latmask. hehe.

Igår hade jag trevligt pysselsällskap här bestående av Bea, Madde, Annica och Tove. Dom ville hit på shopping-/inspektionsrunda och konstaterade att eftersom det regnade ute så tog dom med lite pysselsaker. Helt rätt, för det är alltid skoj med lite pysselsällskap! :-) Själv lyckades jag pilla ihop 2 sidor och en glass fast jag hade Frida att serva oxå, men på slutet så hade hon mycket att berätta för dom andra tjejerna oxå så jag fick vara ifred lite... fniss...

Ikväll har det spruckit upp ute och det är riktigt fint härligt väder ute. Hade kunnat tänkt mig en liten cykelrunda men det var gubben totalt avig mot så jag landade här istället. ;-) Där fick man för att man försökte vara trevlig och mysig. HM!

Ha en härlig helg!

Kommentarer
Postat av: Agneta

BRA JOBBAT! En bra spindel är en död spindel! :)

Postat av: Lisa - InkyWings

Hmm, kan ju säga så här.... att det var fler än en spindel som blev dödad vid det tillfället. Hur många bäbis-spindlar det var brydde jag mig inte ens om att räkna, men dom kryllade rätt bra ett tag! (hur många ungar kan en spindel få?)



2008-08-10 @ 11:28:55
URL: http://lisainkywings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback