Guldkväll

Och nu pratar vi INTE om OS eller nått annat dravvel utan om det verkliga livet och VÄDRET! :-)

Vi hade en helt underbar solskenskväll här igår, visserligen inte så vansinnigt varmt precis, men med en lättare jacka så klarade man sig utmärkt. Jag lurade ut gubben på en promenix precis innan solen gick ner och det var riktigt trevligt. Tog kameran med mig så klart. ;-D 


En "gubbe" i motljus. 
Kan ju säga att det blev mycket motljus-lek den här kvällen! :-) 


Den här vyn är väl för underbar? Tyckte jag fick till det riktigt bra. Fick låsa kameran i ett annat läge än där solen var med i blid så lyckades jag få det ganska ljus från början. Annars blir bilderna rätt mörka (kan bli) i motljus. Testade mig fram en hel del och resten kan man ju trixa i datorn!  (fast just den här bilden är INTE trixad i datorn annat än liten vinjettering i kanterna.)



Vi gick förbi lite "Bäääär" oxå. :-)  Två coolingar som var nyfikna. Just den här bilden blev väldigt mörk så den har jag lekt med rejält i datorn, minns knappt vad jag gjort typ, men jag testade det mesta tills det åtminstonde gick att skönja två nunor av fåren! :-)

När vi kom hem från vår lilla promenix så upptäckte jag att månen kommit fram! :-)
Fullmåne!!!  Givetvis bjöd det in till en fotostund på baksidan av gården. Skulle haft med mig stativet så klart, men jag lyckades använda en traktor som stod där som hyfsat stöd så jag tror jag fick till några ganska fina bilder. Önskar dock man hade lite mer zoom och verkligen kunde få in närbild på månen! :-)



Tidigare på kvällen när jag var ner till stallet tog jag den här bilden:


Har sett "motivet" flera gånger men inte haft kameran med mig men nu hade jag ju det så då bara fick jag lov att stanna och fota lite! :-)
Lekte sen med bilden lite och fick till dessa:

Lite mer Funky.....


Svart-vit. 
Vilken blev bäst?  Helt klart kommer mer detaljer fram på den svart-vita, men då ser man ju inte blommorna i färg liksom.... 

Sen när jag gick hem från stallet kunde jag ÄNTLIGEN ta kort på en sak jag såg redan i våras!

Hjärtat från majstången bildar skugga på härbrädet som står bredvid. När solen kommer i ett visst läge på kvällen stämmer det perfekt - problemet är att solen måste stå rätt lågt för att skapa detta. Det gjorde den i våras, men då hade jag ingen kamera med mig, och när jag sedan kom i håg att ta med kameran så var läget inte rätt längre och hjärtat fastnade inte på härbrädet liksom... 
Igår hade jag kameran MED MIG - och upptäckte att hjärtat var tillbaka!! :-)  *lycka*  Jag kunde ta min bild!

Hittade en vallmo i kameran oxå...

Tror jag tog denna hos pappa! :-)
Fast jag vet inte om man skulle beskurit den mycket hårdare kanske? På just den här bilden blev det mest fokus på knoppen - den ser ju lite skojjig ut när den är så skrynklig.... därför kanske själva blomman blir rätt ointressant. Ska klura lite på det där.

Nu känns det rätt bra igen när man fått fota lite, det var ju nästan två veckor sedan upptäckte jag! Uff!
Nu skulle man behöva lite scrapping oxå.. .hehe... fast först får jag nog fixa ungarnas rum tror jag. Annars lär jag inte bli populär hos maken. EHUM!



Kommentarer
Postat av: Bella

tänkte på det här med blomm krukan. Du kan ju göra bakgrunden s/v och vara ha krukan med blommorna i färg. Det tror jag skulle bli riktigt snyggt :)

2008-08-17 @ 13:56:58
Postat av: kristina

Åhh vilka härliga foton!

Hjärtat på väggen är ju bara sååå läckert!

Ha en skön kväll!

kram kristina

Postat av: Stamparina

Mycket härliga motljusbilder!!! Jag har önskat mig en ny kamera i födelsedagspresent så jag hoppas också kunna leka med lite bilder sen!

KRAMAR

/Carina

2008-08-17 @ 18:54:25
URL: http://stamparina.blogg.se/
Postat av: Chruss

Underbara foton Lisa!

2008-08-17 @ 20:27:49
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: Nettan

Vad har du för en kamera? Jättefina bilder!

Jag har en olympus E410.

Nettan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback