Pyssel under regnperioden...

Gissa vilka som sitter och pysslar i ladugården? ;-DD



Det klipps och klistras och träs pärlor och löses korsord. Ja, det senaste står gubben för - han hängde faktiskt med en vända ut igår istället för att sitta på egen hand vid köksbordet. :-)  Det var riktigt mysigt att sitta här och höra regnet smattra mot plåttaket utanför.

Idag har jag lyckats fota mina senaste alster faktiskt. Har blivit några stycken den här veckan plus dom 3 jag gjorde när Hönan var här och pysslade med mig. Just den här helgen är det ju inte precis så man skäms över att man sitter inomhus heller... ;-D

  
  
  
 

Det var alles det! :-)
Har ju mina "träff-pysselsaker" här ute i ladugården som jag leker med och det fungerar ju ypperligt. Fast nog saknar jag både det ena och det andra som jag vet finns inne, men är på tok för lat för att gå in och hämta.... ;-DD  Återkommer ständigt till en önskan om ett pysselrum i samma kaliber som ladugården men jag vet inte (jo, jag vet!) om det kommer bli så uppskattat ifall jag uttrycker mitt önskemål ang. detta. HAHA! Övervångingen på ladugården ligger ju bra till annars... förutom att det skulle kosta en ganska bra slant att göra i ordning där... (suck)  Gissar att man får ge sig till tåls si så där 10 år till eller nått tills älsta barnet flyttar hemifrån! höhö....  låter ju som en baggis att vänta 10 år... (NOT)

Har kört fast med ommöbleringen inne tills vidare eftersom jag (vi) inte vet riktigt hur vi ska göra. (läs: lösa problemet med alla mina pysselprylar som troligen absolut inte kommer få plats där vi tänkte från början i denna härva.) Nåja, ingen är på städhumör just nu heller så det får bero tills vi kommer på det vi tror är optimalt.

Nu ska jag fortsätta pyssla lite - undra om nån kommer ut med en kopp te åt mig? Det börjar bli tajm för fika. ;-D

Kommentarer
Postat av: Ingrid - Inola

Det där verkar ju alldeles fantastiskt mysigt .... synd att det är så långt till Rälta annars hade jag kommit som ett skott och gjort er sällskap runt pysselbordet. Tänk så fint du har fått det ute i ladugården nu, förstår att det känns bra. Kram!

Postat av: Sara - SaGam

Hoppas du fick dig en kopp the lisa! njut av ladan!

2008-08-04 @ 23:28:09
URL: http://sagam.blogg.se/
Postat av: Chruss

Underbar plats Lisa!

Du får skaffa en liten vattenkokare och ett litet kylskåp så ni kan mysa extra när ni sitter där!

kram

chruss

2008-08-05 @ 14:37:05
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: Pysselmyran

Ser sååå härligt ut! Jag... jag drömmer fortfarande... ;-)

Kram / Sofia

2008-08-07 @ 10:48:05
URL: http://pysselmyran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback