Solförmörkelse, fladdermöss och regn.

Korten sitter i kameran och jag är för lat för att hämta den just nu, men jag lyckades faktiskt få ett par hyfsade bilder igår på den lilla solförmörkelsen vi kunde se här mitt i sverige!  Rätt häftigt trots allt. Med blotta ögat märkte man knappt något, men med bra solglasögon så fick det att se riktigt fint. Kunde även föreviga det på bild. Kors i taket var väl mest att jag kom ihåg det! ;-DD

Fladdermössen träffade jag på när jag häromkvällen satt ute på altanen i skymningen och bara njöt av värmen som höll i sig långt in på kvällen. Upptäckte att det flögs en hel del där ute i mörkret och fick till slut sikte på vad det var och givetvis var det fladdermöss! Blev så där barnsligt glad över att se dom och veta att dom trots allt säkert bodde här hos oss i VÅR lada!!! En av dom tog sig friheten att flyga in under taket på altanen och snurrade över skallen på mig i jakten på insekter. Häftigt. ;-) Älskar ju fåglar mm så flaxande flygande saker av den här varianten är inte heller några större problem liksom.

Och så regnet.... det pågår HÄR och NU! Välbehövligt efter en hel veckas stekande värme så jag misstycker faktiskt inte så värst mycket egentligen. Känns mer legalt att sitta inomhus när det regnar än när solen steker iallafall. :-)

Kors i taket (för 2a gången i detta inlägg) så har jag faktiskt gjort två kort den här veckan! Båda utan några som helst stämplar oxå. (är det värt ett 3e kors??) Det första lekte jag ihop när jag satt och pysslade med en LO och kom på att jag skulle göra ett kort av lite rester. Det andra fick jag beställning på i torsdags när en 3-männing till Kjell kom förbi och sa hej! Hon behövde ett kort till ett bröllop där två killar skulle gifta sig. Behöver jag säga att hon hade lite problem att hitta något lämpligt ute i affären? Helt klart en utmaning men jag tror jag fick ihop det ganska bra trots allt med lite idéer från henne själv. Får visa kortet här efter nästa helg då bröllopet varit. Man har ju ingen aning om vad för folk som springer förbi ens blogg nu för tiden!

OK, trist inlägg utan foton....  jag vet. ;-)
Du som läser får helt enkelt förgylla inlägget med en kommentar istället och avslöja vem du är som kikar in på min blogg? Jag har ju ingen aning om vilka som sitter där ute och läser. :-) 

Kommentarer
Postat av: Trollmor/Cicci

Jag är en av dem som smyger omkring här!

Det där med fladdermössen tyckte jag lät läskigt. Har eg inte nå problem med djur och insekter, men just fladdermöss.....ryser

Kraaam.....

2008-08-02 @ 18:37:48
Postat av: Gunvor

Visst är det skönt med lite regn efter all sol?! Och man kan sitta inne och pyssla utan dåligt samvete ;)

Ha en skön söndag!

Kram, Gunvor

Postat av: Anna-Lena/Hönan

JAg jag häckar ju här varje dag en vända men det vet du ju;-)

Kramen

2008-08-03 @ 10:07:01
URL: http://www.scraphonan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback