lite ouppdaterat...

Kan man säga att det var här...

Jobb, lite vardag och massor av is som idag blev massor av snö och lite annat smått och gott händer här i mitt liv just nu. :-)

Skrev ju att vi hade hockeyplan på gården sist... vet inte vilken gång i ordningen denna "vinter" det är som gården sett ut så, men för första gången (i tisdags) på alla dom år som jag bott här så har isen utgått som segrare... suck. Svärmor var på väg mellan husen och klev ojämt och SWOSH så låg hon där. Det blev pling-plong-taxi till sjukan. :-(  "Något" obestämt (vi vet inte än) var väl av antagligen eftersom hon blev opererad senare på kvällen.  USCHA - jag är ingen vän av "is-vintrar".  (och för den som undrar - jo, det var sandat, men man kan inte sanda alla fläckar på en hockeyplan.) 

I natt fick vi typ 6 cm snö eller nått... YES!! Härligt att slippa all is och behöva ta på sig skridskor för att gå ut tänkte jag... men ack så man bedrog sig. Temperaturen flög upp över nollan och ligger nu på runt 4 grader varmt ungefär och det blåser bittert ute....  GAH.....   säger plusgrader och massa ny blötsnö er något? Mig säger det att i morgon bitti kommer vi ha en prima hockeyplan på gården.... IGEN!   jippi för Svensk vinter..... *ironisk suck*

Dåligt pysslat oxå (vad var det jag sa?) så det är inte mycket att visa heller...  och knappt något fotat så det blir ett tradigt textinlägg idag bara.

Såg dock en videosnutt idag med en kul grej som jag tänkte jag skulle prova och göra en liten "minikurs" på Svenska och slänga ut på företagssidan sen. Håll utkik om du är nyfiken.



LO (á 25:-/st): 44st  = 1100:-
Kort (á 10:-):  0
Minialbum (á 30:-): 0
Utstansat/Utskuret (á 5:-): 2st = 10:- 
Shoppat för: 476:- 
Innestående: 634:-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback