Ohoj - då var det 2008!

Lär väl ta ett par månader innan man kan skriva rätt siffra där på slutet kan jag tro. Samma problem varje år.

Här hemma hade vi en lugn nyårsafton. Det var första året på länge som vi faktiskt var uppe till tolvslaget och en stund efter.... och det känns idag kan jag säga... JÄSP!  Var uppe 7.30 och släppte ut min häst + matade övriga kusar därnere i hagarna när jag ändå var i farten. ;-)  (eller... fart och fart.... jag höll mig vaken iallafall)

Vad som höll mig vaken (och uppe) inatt var faktiskt raketerna. Normalt sett svär jag dessa ve och förbannelse eftersom dom låter illa och folk bokstavligt talat eldar upp massa pengar! MEN, nu ville jag testa min nya kamera så efter att ha forskat i lite inställningar så gjorde jag kameran redo med dessa och riggade den på ett supergammalt 3-bensstativ som jag fått av pappa för ett tag sedan.

Strax före 12-slaget begav jag mig ut (tur det inte var mer än ett par grader kallt) och satte mig och vänta. Tyvärr insåg jag rätt snabbt att alla träd runt gården inte var så lyckade och bara dom stora bomberna nådde över trädtopparna här. Hade dock lite tur då dom började avfyra raketer även på andra sidan älven och dit var sikten lite bättre så jag riktade stundom kameran dit oxå.  Många kort knäpptes, men raketer är nyckfulla så det är inte bara tajming som krävs märkte jag utan en hel del tur oxå.... för det är snyggare med flera raketer på samma kort, och det gick knappt att få här eftersom dom sköt en i taget.

Här är TVÅ kort som blev dom bästa... så med andra ord ser ni att det inte var nån superframgång för mig här i skogen, men jag är rätt nöjd ändå. Det var lärorikt att prova något nytt.

image586

image587

Det var ett ganska sjukt skådespel som pågick i ca 30 minuter runt tolv-slaget. Det blixtrade på himlen från alla håll, i alla regnbågens färger! Det var bara dom närmaste raketerna jag såg eftersom vi har så mycket skog runtomkring här, och som sagt - få raketer tog sig över trädtopparna så dom syndes bra - men visst glimmade det här och där oxå. När det var som värst (precis vid 12) så var det som att sitta ute i ett riktigt åsk-oväder!! SJUKT!
Den dagen som  uppfinner raketer som inte smäller - utan bara lyser - då ska jag börja gilla dom av hela mitt hjärta!

Kommentarer
Postat av: Gunvor

Läckert Lisa!

Och jag håller med dig om fyrverkerier: vackra att se om man slipper knattrandet och smällarna...
Kram, Gunvor

Postat av: Emilia

Hehe, jag var också ute med nya kameran, stativ och bra inställningar för att fånga raketer, men jag fick inte en enda bild. Inga raketer alls i närheten tyvärr, utan bara pyttesmå långt långt borta...

2008-01-01 @ 10:21:47
URL: http://emiliaspyssel.blogspot.com
Postat av: Åshild

Wow - flotte rakettbilder!

Godt nytt år til deg og dine :) Måtte 2008 bli fyllt av kreativitet!

Åshild :)

2008-01-01 @ 11:27:47
URL: http://aashildreise.blogspot.com/
Postat av: Chruss

Gott Nytt År Lisa!

2008-01-01 @ 12:17:24
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: louise (vbg)

jag önskar dig oxå ett nytt härligt stämpelår...ser att du har kommit igång riktigt med att scrappa...flera LO som jag gillar mycket. Hoppas att någon gång få tid till det oxå :) Fota mer, tycker mycket om bilderna...härligt läckra snöiga och frostiga :) kramiz Louise

2008-01-01 @ 14:35:42
URL: http://louisevbg.blogg.se
Postat av: Helén

Wow, vilka bilder! :)

2008-01-01 @ 18:08:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback