Blänkande dollargrin

Igår kväll var det crusing i Rättvik på CCW. Massor av läckra (och mindre läckra) gamla bilar har intagit Rättvik för en vecka. Pappa ville upp och titta och jag hängde på - en bra chans att leka och fota lite häftiga bilar.

Som vi anade var det dock propp in mot Rättvik så vi svängde av upp i Hantverksbyn istället och satte oss vid vägkanten där istället. Vi fick inte se på långt när alla bilarna eftersom detta var "utanför rutten", men många åkte denna sträckan ändå för att "sträcka" på sina bilar lite antar jag.

Här är några smakprov av det som rullade förbi oss.

  
  
  

En favorit blev den häftiga lastbilen och den riktigt gamla svarta bilen där sällskapet var tidsenligt klädda. :-)  Helt klart var det dom blänkande "pärlorna" som var vackrast. Tyvärr var det dock gott om rostiga häckar och mattsvarta gamla "raggar-åk" och dom är inte lika uppskattade hos mig. Skulle vara roligt att förbereda sig lite bättre till nästa år och ta sig in i Rättvik redan mitt på dagen för att kunna vara med "mitt i smeten" och få se lite fler bilar. Pappsen meddelade dock att man i så fall får räkna med en rejäl "baksmälla" av alla avgaser så frågan är om det är värt det.... ehhrr...



Långt från bilar är pyssel.... och det kliar i fingrarna kan jag ju säga. Har inte blivit mycket pysslat sedan Hönan var här eftersom min pysselhörna fortfarande är lite otillgänglig och min pysselträffs-packning är ute i ladugården. Blir liksom inte av att smyga ut dit på kvällen och sitta i sin ensamhet.  Nåja, det blir tid för pyssel oxå vet jag av erfarenhet så jag får härda ut en stund till.

Fotar gör jag lite oftare och här är några från den senaste veckan. :-)


Hemma hos Anna-Lena vid siljans strand.


Gustaf Wasa passerade utanför Anna-Lena.


Här hemma i Rälta-ån.


Blommor från diket...


Kort på mig, taget av Frida! (för en gångs skull blev jag inte halshuggen... fniss...)

Dags för en kopp te - ha det bra där ute i sommarvärmen!

Kommentarer
Postat av: Lisbet

Kul med CCW i Rättvik - jag var där i en vecka för bilarnas skull.

Postat av: lenislenis

Du fotar så mkt fint! Gillar det första fotot, från Siljans strand, väldigt mkt!

2008-08-14 @ 01:35:19
URL: http://lenislenis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback