Nyfodrat i ladugården

Fast inte med "mat-foder" utan med bräd-foder eller hur man nu kan säga. :-)   Idag har vi haft en heldag nästan i ladugården och jag har målat lite här och där och är nästan klar med målningen. Kjell har lagt sista skivan på en golvsnutt, fixat lite med elen och sedan spikat foder runt dörrar och fönster samt spikat sockel runt nästan hela golvet!

Vill ni se?


Snygga fönster med foder runtomkring. Själva fönstret längst ut skall dock bytas till nya renoverade bågar + att det skall sättas i en isolerruta innanför. :-)  Blir lite väl dragit och kallt med bara dom gamla bågarna.


Lika snyggt runt dörrarna. Vi valde att göra ett ganska grovt foder med samma utseende som vi har runt fönster mm på vårt hus. (syns på den som går tvärs över ovanför dörren med snedkapning på sidorna!)


Snyggt vid golvet oxå - notera att nu börjar man verkligen märka att väggarna faktiskt är GRÅ! :-)


Den berömda "muren" som vi klätt in. Över hålen skall det på ett "lock" som hyllplan och ovanför det tänkte jag sätta hängrännor och lägga band i dom. Kan väl bli bra va?


En sprayad hylla. Ville ha dom svarta, men jistanes vilket jobb det var att spraya! Gick åt nästan en hel burk färg till en enda sån här hylla så jag lär köpa fler sprayburkar.... hmmm....  Mer färg som missade hyllan än som fastnade pga alla hål.... konstigt va? Får nog stuva fler hyllor i varandra när jag sprayar nästa gång så man tar vara på färgen bättre.

Upptäckte att det var JOBBIGT att spraya... förstår inte dom som målar grafitti och sprayar massor... snacka om att dom måste få ont i "spray-fingret"... jag var helt ledbruten efter en sprayburk!


En stökig vy över en del av lokalen. Man kommer in genom dörren ni ser till vänster.



Lovade ju några bubbelbilder oxå.... hade två glada barn som roade sig med att blåsa massor av härliga bubblor efter att vi uppdaterat med nytt "bubbel-vatten". :-)

  

Kattorna skulle vara med när vi blåste bubblor men gav upp ganska snabbt att jaga dom. Kanske var det inte så mysigt när dom sprack på nosen? ;-)


Kolla två busar! Torsten gömde sig bland blommorna och skrämade slag på Cissi när hon kom så hon flög iväg - och precis då lyckades jag knäppa. Ingen skärpa direkt, men ett ganska häftigt kort.

Som ni ser var det hyfsat fint väder före helgen. Nu har vi fått nöja oss med regnskurar och runt +12 grader.... brrr... inte utan att man blir lite "fryssin" som vi säger. ;-)

Ska fota mina nyscrappade alster oxå - glömde så klart dom när jag sprang och fotade ladugården nu ikväll... typiskt mig. Men det blev ju 3 hos Anna-Lena och 2 till här hemma på fredagen. Såg ett tomt köksbord framför mig + ouppackade väskor från Laknäskvällen stående bredvid och då kunde jag inte motstå frestelsen..... ;-)

Ha det gott - igelkott.

Kommentarer
Postat av: ANNAANNA

Oj, vilken superschysst lokal det där kommer att bli. Jag gilar den där lite robusta stilen, tjcka dörrfoder, förnster sm sitter i rejäla väggar osv å golvet, snyyyggt.

Postat av: AnnaKK

Hej på dej, Lisa! Du knäckte min bildgåta på direkten, kan jag berätta! Och vann DEN STORA ÄRAN!!! :-)



Vad fint det blir i ladugården!!!



2008-07-07 @ 09:21:36
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Mysmasken

Wow så fint det kommer bli! :D

2008-07-07 @ 17:34:23
URL: http://www.mysmasken.se
Postat av: Cicci/Trollmor

Men åh va fint det blir!!!

Kram, Cicci/Trollmor

2008-07-08 @ 09:08:37
Postat av: AnnaKK

Det var skarpt av Kjell att se att det var älgar på grund av avståndet mellan ögonen! :-)



Faktum är att vi har en hel del älg i de här trakterna. De senaste åren har det varit jaktförbud på tjurar med 4-8 taggar, så nu börjar det synas fler och fler riktiga bjässar i våra skogar. Den jag fick på bild var väl "bara" en udda 6-taggare, vad vi kunde se. Sen fanns det faktiskt en liten tjur med i sällskapet också, men den stod längre bort och blev bara en mörk skugga på bild... (Synd jag skrev detta förresten!? Kunde ju kört den bilden också som gåta! He!). :-)

2008-07-08 @ 12:51:36
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Evelina

Lokalen blir verkligen hur fin som helst, hoppas att jag kan lura maken att köra en liten omväg på semestern så att jag får se det live!

2008-07-15 @ 14:19:39
URL: http://wih.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback