Tillbaka från semestern

Eller hur mycket semester man nu egentligen har med två barn varav den ena är ystrare än den andra. :-)  Hur som - vi tog och hakade på husvagnen och begav oss iväg till Furuvik. Ingen lång tripp men vi kom iallafall av gården och fick se något annat än våra egna fyra väggar ett par dagar. Vi tog det lugnt och passade på att stanna vid ett litet prylmuseum i Storvik bl.a och där fanns det hur mycket gamla häftiga saker som helst vill jag lova. Värt ett besök. Låg efter gamla vägen så man får åka in till Storvik för att komma dit. (fanns café där oxå - gott)


(prylmuseum Storvik)

Furuviks camping var väl ingen större hit egentligen. Ett riktigt mygghål, ganska trångt och ganska knökfullt. Kanske inte så konstigt mitt i alla semestrar förståss, men iallafall. ;-) Nåja, vi överlevde två nätter där utan problem iallafall och första kvällen roade vi oss med att ta en minigolfrunda med barnen.

(en sk. strand vid campingen där man skulle kunna bada.... vattnet var dock iskallt....brrr)

Vi spenderade en hel dag på parken och strosade runt och tittade på alla djur vi kunde se (inte allt för många - trodde det skulle vara lite mer faktiskt) och åkte lite karuseller och tog några lotter. Köpte glass och allt annat som hör till. 








Lunchen lyxade vi till och gick till Furuviks brygga - det var en lite finare restaurang som låg i anslutning till parken (man behöver alltså inte gå in i parken för att komma dit, men man kan gå emellan) och dom serverade mycket fiskrätter så klart. Vi slog till och tog en smörstekt rödtunga. JÖSSES vad gott säger jag bara.... men fattas bara annat när den kostade 185:-. :-D  Troligen den dyraste lunchen jag ätit i mitt liv, men det var banne mig värt det! Barnen åt pannkakor med sylt och grädde för det trevliga priset av 45:- / barn.  Kan varmt rekommendera det här stället ifall du har vägarna förbi!

(den dyra maten.... mums!)

På vägen hem sedan gick vi in på järnvägsmuseet och kollade på gamla lok och tåg mm. Mycket info som man inte riktigt hann läsa med två barn som var två steg före överallt, men det var intressant ändå. Riktigt gamla vagnar från 1800-talet som man fick kika in i. Det var nån kung och drottning som haft dom typ. Hur häftigt som helst att se. Lyckades få några hyfsade kort därifrån oxå så det kommer. :-)

Nått av alla gamla lok som fanns där!


Interiör från en av dom gamla kungliga vagnarna. (taget genom fönstret) Här kunde man inte annat än bli både hänförd och häpen. Tänk att det var "äkta vara" liksom... ingen replica här inte utan faktiskt just DEN vagnen som dom byggt från första början! Dåtidens "lyx" är nog lyx även idag om man jämför med hur dagens tåg ser ut. ;-)


Depå-stopp på MAX till ungarnas lycka vid hemfärden.

Som sagt, kamerans skall laddas ur och vår lilla semester summeras lite och sen kommer lite bilder för den som är nyfiken. Har även lyckats fota det senaste jag scrappat så det kommer oxå. Får väl bli ett *bild-inlägg* som kompensation för all trist text som blir när man skriver så här. :-)
EDIT: Nu är bilderna inlagda här i detta inlägg!

Får ursäkta mig med att jag prioriterat att vara ute i ladugården idag. Har skruvat hyllor och börjat plocka upp varor nämligen så det går framåt med stormsteg! Foton därifrån kommer oxå tillsammans med övrigt.

Nu börjar det pirra lite i pysseltarmen så jag håller tummarna för att du kan komma hit en stund på söndag Hönan! :-DD Är det nån annan som är pysselsugen och hemma nästa vecka så slå gärna en pling - jag lär nog tillbringa ganska mycket tid ute i ladugården tippar jag så lite pyssel kan säkert hinnas med mellan varven. :-)

Kommentarer
Postat av: Gunvor

Att Furuviks camping är ett mygghål hade jag kunnat berätta ;) Men "bryggan" är härlig! Nästa gång får ni fortsätta kustvägen och campa i Norrtäle i stället - och då kan vi kanske pyssla i förtältet?!

Kram, Gunvor

Postat av: krumeluran

låter som en mysig lillsemester :)

camping på Åland är ock¨så trevligt säger de som testat, och här är det liiiite mygg och just nu iallfall soligt och fint,



ha det gott

KAtarina

2008-07-18 @ 11:33:29
URL: http://krumelurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback