Nu måste jag skryta igen! ;-D

Vet ni vad jag har gjort ikväll?

Nått jag inte gjort på..... tja.... kan inte ens räkna... men förmodligen si så där 20 år iallafall....

.... jag har....


VIRKAT!! ;-DDD

Blev så sugen på att göra egna sånna här små blommor och använda dom på mina LO istället för att köpa färdiga för dyra pengar.


Garnstudio
  (klicka för att komma till beskrivningar på deras sida!)

Tänkte i mitt stilla sinne att jag kunde ju åtminstonde prova och se om jag fått nån liten gen från min farmor som var en riktig kung (ok - drottning) på att virka! ;-)  Hade hon varit i livet hade jag så klart åkt dit på studs och fått en personlig genomgång av hur dessa små blommor skall göras, men nu fick jag sitta och pilla lite på eget bevåg. Och faktum är att det fanns nån stans i bakhuvudet trots allt! :-)  Tog ca 30 min att virka den första blomman. Det var ett fasligt pill eftersom den blev så liten, och sen fick jag ju lov att testa lite innan jag kom på hur alla sorters maskor skulle virkas. :-)

Men japp, blommor blev det! 2 ½ gjorde jag. (virkade två dubbla och en där jag skippade andra lagret så att säga så det blev en liten enkel blomma.

Haha... nu vet jag vad jag kan ta med mig om jag vill pyssla och ha SUPER-light packning med mig! ;-D

Blink-blink Farmor!! Tänker på dig. :-)



Kommentarer
Postat av: Carina "Stamparin" Gustafsson

Jag måste TACKA dig för att du sponsrat så fint och flitigt till Stämpelbodens mara!!!!



Kram

Postat av: Agneta

Åh vad duktig du är. Jag håller på (sedan ett år tillbaka eller något...) och virkar en väska....men det går ju så sakta framåt att jag knappt kan säga att jag håller på med det :)

2008-06-15 @ 19:00:38
URL: http://agge.blogg.se/
Postat av: Ingrid - Inola

Tack för pratstunden idag! Fniss, just den virkbeskrivningen har jag på mitt pysselbord just nu. Jag har virkat mycket i mina dagar, men nu var det ett par år sen sist. Ska göra ett par blommor så får vi se om de kan användas på något litet kort eller så. Såg förresten i en annan blogg hur man kunde använda InkyWings prickcirkel som bas för en virkad blomma, kolla här: 01.html" rel="nofollow">http://kortmanitove.blogspot.com/2008/04/hekleoppskrift-og-trinn-for-trinn01.html Det får du testa!Och du - krya på dig! Kram från Ingrid

2008-06-15 @ 21:24:52
URL: http://inola.blogg.se/
Postat av: Chruss

Åh, virka o sticka som är så kul!!!!

Du kan ju sticka ner virknål och garnnystan i nån av de där småväskorna eller den där som du organiserade om på parkeringen så har du att peta med :-D när du behöver en blomma snabbt som ögat på träffarna.

2008-06-16 @ 16:35:29
URL: http://chruss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback