Snörvel!

Suck, vaknade i morse med en brakförkylning! - inte igen!!!!  Mutter Mutter.  Huvudet kändes som en badboll och har föresten gjort mer eller mindre hela dagen. Så förmiddagen tillbringade jag halvliggandes i sängen och roade mig med att virka fler blommor. ;-)  Det var en lagom sysselsättning eftersom jag kunde ligga med näsan i vädret! (hehe)  Hade gärna pysslat och scrappat, men eftersom kranen rann som niagarafallet så var det inte speciellt lockande. Då hade jag fått sitta med två korkar i näsan.

Tror inte jag kommer bli nått virk-esse precis och dukar mm är inget som lockar. Dom små blommorna är perfekt tidsfördriv som bara tar en liten stund. Passade till och med på att virka en när dottern låg i badet. :-)  Börjar få en hel liten samlig med små virkade blommor och det ska bli så skoj att få scrappa med dom när tillfälle ges.

Kommer bli dåligt med pyssel framöver tror jag. I pysselhörnan är det kaos! Midsommar är runt knuten och när man bor i en sån här liten by så står det midsommar skrivet i pannan på varenda bybo ungefär från nu och fram till söndag. PHU! (alla utom mig då kanske eftersom jag AVSKYR detta joller med traditioner hit och traditioner dit. Allt ska vara som det var för hundra år sen och punkt med det. SUCK!) Jo, det ÄR trevligt, men hej och hå, har man sett det tre gånger typ så kan man det i sömnen.... Midsommar innebär oxå att vi aldrig kan göra något EGET trevligt som åka hem till någon eller bjuda hem någon hit. Något som JAG förknippar med midsommar - att umgås och ha trevligt, men ack nej, byfirandet består i att jobba och roa andra och det roar inte MIG ett skvatt.  Så sorry - ni får fira midsommar utan mig - som vanligt! Jag kommer sitta under min korkek (läs: på altanen) och dricka vin och sysselsätta mig med nått trevligt.

Jo, och sen efter midsommar så är det ju mässan som ska förberedas så klart. Då går hela den veckan åt till sånna tankar. Roliga och skojiga sånna så klart men väldigt mycket jobb oxå! Inget pyssel med andra ord. Jag ska börja så smått och försöka planera ut lite prylar i nya lokalen men det är inte riktigt klart där ännu så det får bli sakta men säkert så dom har plats att jobba med det dom ska! Ska bli såååå UNDERBART att få lite mer utrymme och äntligen få mer plats här inne i huset!!! Det märks att företaget växer! :-)

Kommentarer
Postat av: Susanne

Krya på dig! Hoppas förkylningen försvinner lika fort som den dök upp, det är inte roligt med sommarförkylningar.



Vilken rolig grej du gett dig på, med att virka. Du får nog lära mig när jag kommer upp.



Kram Susanne

Postat av: Chruss

Krya på sig!

2008-06-16 @ 16:35:47
URL: http://chruss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback