Man kan säga att jag pysslat!

Igår satt jag och trixade ihop 2 små album med hjälp av Bind-it-All. Skitskoj! Skulle ha bilder till kursen jag ska hålla på Avesta-mässan där man kan göra ett sånt här litet album så det var anledningen till album nr 1.
  Vill du göra ett sånt här album (fast med mer dekorationer)?? Anmäl dig då till kursen som hålls på mässan i Avesta!  http://masstraff.blogg.se/

Album nr 2 kom till från en idé jag fick nere på symässan när jag satt och demade BIAn åt Pysselmyran. Jag skulle berätta för nån vad ett stjärnalbum var och så slog det mig att ett sånt borde man enkelt kunna göra med just BIAn!
(BIA = Bind-it-All) Sagt och gjort, igår testade jag. Det blev nästan riktigt riktigt bra - förutom att jag kunde haft några till sidor så jag fått ut albumet helt till en stjärna... fniss. Det blir nästa gång! Mätte lite snålt när jag med ögonmåttets hjälp försökte kolla hur långa "insidor" det skulle vara i stjärnan. Därför går den inte att vika ut helt. Tanken var dock god, näst intill perfekt! :-)

Här kommer lite bilder på stjärnalbumet:
image730

   

Ska utveckla idén lite till så det blir ett "äkta" stjärnalbum som går att knyta ihop när man fällt ut
det helt så det ser ut som en stjärna. Detta går bara ut till ca 3/4 om man spänner ut det, några sidor för litet alltså.

Annars har jag scrappat oxå. En dubbel-Lo till skisse-o-mania på norska forumet och en enkel till Comic-Life-tävlingen på scrappizbloggen. En sida jag blev väldigt nöjd med. Helskojsigt var det!

Sorteringen av albumen har stått still sedan sist, har inte orkat ta tag i sista biten ännu men ska göra det vilken kväll som helst... ;-)  Måste märka upp albumen oxå så jag vet vilka år det är och i vilken ordning dom ska stå ifall någon mindre förmåga har lust att bläddra en stund i dom.   Har föresten bara D-rings album till mina LO eftersom det är sååå smidigt att kunna flytta runt plastfickorna som man vill.

Oj, rackarns - jag insåg just att LOn till scrappiz-bloggen är min 100-ade sida för i år. Jösses!! (jag räknar en dubbel-LO som *två* sidor när jag räknar, och det är inte speciellt många sånna i år kan jag upplysa om!)




Då ser scrapkassan ut så här:

LO (á 25:-/st): 100st  = 2500:-
Kort (á 10:-):  1st = 10:-  (ska jag räkna med dom XX antal jag gjorde på symässan??) ;-)
Minialbum (á 30:-): 3 st = 90:-  (räknar bara *färdiga* album, alltså dom med foton eller annat inuti oxå!)
Utstansat/Utskuret (á 5:-): 3st = 15:- 
Shoppat för: 1376:-   (shoppade ju lite på syfestivalen, typ 500-lappen - inte mer)
Innestående: 1239:-



Dagens guldkorn: Pyssel!, Eftermiddagsfika med gravlax-macka - mums!
Dagens pestråtta:  Regn och gegga! Lyckades nästan köra fast med bilen ute på gården i all gegga! YAK!

Kommentarer
Postat av: Sara - SaGam

Vad härligt att få höra hur din dag varit. Och kul att få se lite förslag på vad man kan ha den där blå lilla grejen till ;-)
kram

Postat av: Ingrid - Inola

Du är helt fantastisk - oj, vad du hinner med!

Fiffigt att göra ett stjärnalbum med BIA:n - tänk, ett sådant kan jag göra när jag får min egen mackapär ;-)

Kramar!

2008-03-12 @ 23:55:22
URL: http://inola.blogg.se
Postat av: Marie

wow vad du skapar! så mycket fint!

2008-03-14 @ 20:13:02
URL: http://www.mariesgalleri.blogspot.com
Postat av: Milo

Tjusiga!!!

2008-03-14 @ 23:31:00
URL: http://mlilja.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback