Fotade två ekorrar i helgen.

En var iallafall rätt så lik.... eller vad säger ni? ;-)

 
Cissi bestämde sig för att leka ekorre när jag stod och fotade dom fina rosa knopparna på ett äppelträd bredvid. Längst upp och längst ut på dom minsta grenarna skulle hon absolut vara. Inte helt utan problem kan man ju säga... fniss... det var lite trixigt att balansera runt där uppe - även om man har samma färg som en ekorre! Hon ramlade iallafall inte ner, och det var som tur inte så högt i äppelträdet heller... typ 2m upp eller nått.

När Cissi klättrat ner bestämde sig Torsten för att bli ekorre. Fast han har ju inte rätt färg, så han nöjde sig med att klättra lite längst ner... (tur man har en fegis!)
  Ekorren Torsten. :-)

Sen när kattorna var klara med äppelträdet for dom istället upp i häggen! Betyyyydligt högre upp. (suck) Cissi spatserade runt på dom smala kvistarna på närmare 4 m höjd och vi försökte vänligt men bestämt övertala henne om att det är mycket roligare att leka på marken!! Torsten vågade sig upp en bit, men sedan efter lite trixande kom han på att vår idé om att leka på backen nog inte var så dum, så han klättrade med stor möda ner. Cissi blev kvar en stund till och lekte ekorre innan hon bestämde sig för att komma ner till oss. (phu)

Dom här små äppelblomsknopparna var det jag fångade medans kattorna busade.



Det går lite segt med blomningen här men snart så.... får hålla utkik varje dag och se när det blir vackrare och vackrare på träden.

En annan sak jag måste göra vilken dag som helst, det är att gå ner på sjöbotten och ta kort på alla härliga maskrosor! Det formligen lyser gult där nere! Hur läckert som helst. Ska gå en fotorunda med pappsen efter älvkanten oxå den här veckan har vi sagt. Hmm, undra just när man ska ha tid med allt?



Ladugårdsstatus: Taket är klart, rovkammaren är klar att målas. Nu ska fönstren snyggas upp, det ska salas vid dörröppningarna åt båda håll, golvet skall putsas av lite och elen skall dras. Låter ju som det är klart i ett nafs... hehe...



Är sååååå pysselsugen men nu råkar det vara så att det är nån som släppt en bomb i min pysselhörna så inspirationen flyger sin kos bara jag sticker in näsan dit.... suck! Vet liksom inte var jag ska börja. Fast å andra sidan.... jag börjar se ljuset.... får jag bara ut företagets prylar i ladugården så kanske det blir lite svängrum inne oxå! :-) Så det finns hopp!! Då ska jag göra en rejäl röjning hade jag tänkt och stuva undan + rensa ur sånt som inte används speciellt mycket!

Väntar på att få pyssla nästa helg istället. Då ska vi sitta både fredag, lördag och kanske söndag och pyssla för allt vad tydgeln håller! YES!! Då kanske jag har fått mig en lagom dos så jag överlever att jag inte har tid att pyssla på ett tag i sommar! fniss.

Kommentarer
Postat av: Carina "Stamparin" Gustafsson

Vilka vackra kort!!!! och vackra djur och blommor! Nu är det sommar, till helgen ska det bli 30 grader varmt här, hur ska det bli hos er!??



Jag har utmanat dig, kika i min blogg



Kram

/Carina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback