Halt ridtur... :-(

Snorf! Tog mig i kragen och gick ner till stallet för en ridtur även om jag skulle få rida ensam. I sanningens namn rider jag ganska sällan ensam numera, det blir helt enkelt inte av. Som tur är så har jag tillgång till sällskap så ofta att det inte spelar så stor roll heller. :-)

Nåja, hämtade hästen lääääängst bort i hagen (så klart) och gick in och borstade och fixade och red iväg. Kom en bit och så tänkte jag trava lite för att värma upp och det kändes VÄLDIGT underligt. Testade lite varianter och försökte komma på vad det kunde vara men nix, det var nått vajsing. Checkade alla fötter en extra gång, kollade benen men såg inget mysko där. Fortsatte rida och skrittade en kort tur och testade sen igen på vägen hem (hemåt är mer lockande än att rida bort som ni säkert vet som har hästar!) att trava men det var inget bättre. SKRUTT OXÅ!!

Min hästkompis som var ute när jag kom tillbaka fick kolla när jag sprang en vända på gården och visst haltade hästen. Inte mycket, men han gick inte rent. Prutt oxå. Troligen har han halkat ute i snön i lördags och sträckt sig i en bog eller ett bakben eller nått. (fick inte riktigt ihop var det felande nån stans och det kvittar, hästen får vila ett tag så testar vi igen sen).
Så den ridturen blev kort idag... och då blir det ingen ridtur på hela veckan heller... snopet!  Men jag hade nog varit mer förvånad kanske om dom INTE vrickat fötterna av sig i snön i lördags. Våra hästar som går med skor samlar ju upp världens klossor under fötterna om dom inte har sulor i. Såg när en häst lyfte på hoven och det följde med snö upp som var ca 1dm UNDER hoven och 1dm RUNT OM hoven...  Försök balansera på den du!!! Och så har dom 4a fötter att hålla reda på. Stackare.

Kommentarer
Postat av: Lisbet

Trillade in på den här sidan men märker att jag känner igen dig från någon annan blogg. KUL.



Har läst och titta och nu ska jag återgåt ill jobbet.



Ha det


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback