Våren i grönt och vitt!

Härliga våren är här!!! Gräset växer så det sprutar ur backen och det blir grönare och grönare. Löven börjar slå ut och stararna är som tokiga i holkarna runtomkring. Det tjirpas och kvittras och sträcks bland herrarna för att imponera på "fru stare" som flitigt boar sig i holken. ;-)

image811

Det var den gröna biten....

.... över till den vita... eller lite mer korrekt så är det faktiskt GRÅTT! (fast vääääldigt ljust grå)

Så här såg det ut i morse:



Sen roade vi oss med detta mitt på dagen:



Bildbevis på att *JAG* faktiskt målade oxå lyckades inte uppkomma, även om gubben hotade med det... fniss... (han vet knappt hur man hanterar kameran så faktum är att han inte tog chansen ens när kameran faktiskt låg där ute ett tag.....)  Nåja, vi turades om att måla, jag tog oftast dom lägre partierna och han dom högre eftersom en annan är lite kort i rocken jämförelsevis.... När den ena rollade sprang den andra runt och duttade i kvisthål och andra skavanker med en liten pensel där rollern inte kom åt.  Tog oss ett par timmar ungefär att komma fram till följande:



I morgon får vi inhandla en hink färg till.... och måla lager nr 2. :-)   Det gick visst åt en hel del!

I veckan blir det nog kapning av bitar till taket och målning av dessa innan dom skall upp mellan bjälkarna i taket. (Vi gör som taket var konstruerat förut, det är smidigast)

Jösses vad skojsigt detta är.... är sjukt överlycklig över vad som håller på att hända! :-)

Trodde jag hade fotat lite skojsiga naturbilder oxå, men det dök inte upp så många när jag laddade ur kameran. Det fanns bara ungefär en halv miljard bilder på två små busungar som hoppade studsmatta idag med stor glädje. HAHA. Får nog ta mig en promenad i veckan tror jag med kameran i högsta hugg och krypa lite på backen och se vad jag kan hitta. (eller titta upp i luften kanske....)

Mina numera 3 nya LO som jag skapat glömde jag bort att fota innan jag laddade ur kameran så dom kommer vid senare tillfälle. Smart va? :-) Orkar inte fota dom nu och göra om proceduren.

En liten kissekatt slank dock med bland eftermiddagens bilder. Torsten Borsten fastnade på kort. Han satt i hallen och kikade ut och jag satte kameran i golvhöjd och fotade UPP på honom. Blev ganska läckert! :-)

image816

Ha det bäst - Yster häst!

Kommentarer
Postat av: Sara - SaGam

jag förstår att du njuter av ladans renovering!

Postat av: Elisa

Så fint det blir! Tack för att vi får titta in!

2008-05-08 @ 07:18:13
URL: http://www.elwa.se/galleri

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback