Nytt är inte alltid bättre

Igår fick vi äntligen en ny diskmaskin i huset.
OK, den gamla har diskat rent och så där, men när man var och varannan dag måste dra ut diskmaskinen och skruva isär baksidan och tömma den på vatten så blir man en aning lack liksom!  "Något" läckte alltså och maskinen kunde börja självtömma lite när som helst på dygnet vilket inte var så himla bra kanske.

Men så då till den nya.... diskar oxå rent (förhoppningsvis) MEEEEEN.... det måste banne mig vara en karl som har designat inredningen. Vilken totalt VÄRDELÖS inredning på en diskmaskin!!! SUCK!  Bestickkorgarna har  nått himla lock så man ska stoppa ner besticken i typ "tur och ordnig" med små på ett visst ställe osv... fast dessa lock slet vi genast av - ska ungarna mata diskmaskinen så funkar liksom inte sånt. MEN (igen) då är hålen under i korgen så stora så små skedar nästan åker rakt igenom! GAH!! Inte passar den gamla korgen i den nya maskinen heller. (hade nån trott nått annat?)  Bestickkorgen är dessutom placerad läääängst in i maskinen - ohyggligt smart. (not)
I överkorgen skall knivar läggas på ett plan över glasen - detta slet jag bort fortare än maken hann blinka. Kommer inte fungera med barn! (nu pratar vi matknivarna alltså!)  Överhuvud taget ganska osmart planerat med alla piggar som sticker upp osv. Det enda halft genomtänkta var att man kunde fälla ner hälften av piggarna i nedre planet ifall man hade typ grantängformar mm att diska. Frågan är bara hur länge det håller att vrida på dom däringa sakerna... lär väl gå sönder inom kort kan man gissa. :-(

Kan ju tillägga att jag inte var med och köpte diskmaskinen, men jag trodde ju knappast det skulle vara sååå illa inrett i en ny maskin!!?? Eller har jag inte fattat vitsen ännu av alla "smartheter" som maskinen var fylld med? DÖÖÖHHH....

OK, det var väl inte den dyraste maskinen precis, men för fyra tusen spänn tycker man ju ändå att det ska vara hyfsat genomtänkt kanske. Som sagt, det måste ha varit en MAN som designat skiten! ;-)

Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Ni har inte monterat in den bak och fram!? ;-)



Nä, förlåt! Jag har inte ens nån diskmaskin (så jag är bara avundsjuk!)...



Hade hur som helst trott som du, att typ alla ser lika dana ut ang inredningen. Men tydligen inte då... <:-/ Ska lägga detta på minnet IFALL jag nångång skulle investera i en sådan maskin igen (jo, vi hade en - tills den orsakade världens vattenskada under vårt nyinlagda köksgolv!!!).



Ha en bra dag! :-)

Postat av: ANNAANNA

Köp bestickställ i metall på IKEA, de är runda, har ganska små hål överallt och borde passa finfint att ha i maskinen istället för originalet. Det som är bra med de jag menar är att de har lite tyngd iom sitt material.

Jag hade fått fnatt på en maskin som inte var funktionell... Fast jag har iofs ingen diskmaskin alls...

2008-11-17 @ 23:26:40
URL: http://wonderings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback